Tja
Köpte denna a4 b7 2.0fsi me trasig oljepumpskedja. Fixade det samt bytt kamrem mm. Känner tidigare ägaren och bilen fungerade bra tills kedjan gick. Därefter har den stått kanske 5år.
Första provturen kom jag ca 100m innan den började feltända rejält.
Kom knappt fram till närmaste vägficka.
Dock gick den mkt bättre när vi bytte till ett fräschare batteri. Men efter det feltänder den runt 3000varv mest. Och ibland kunde den varva mer. Flyttade bilen ca 1mil och i slutet varvade den ganska bra men var inte speciellt stark.
En slang som spruckit (hård), går till bromsservon. Försökt fixa men misstänker att det läcker lite fortfarande. Antar att de är bromsservon som hjälps av vakuum.
Kontakten till VVT-solenoiden har spruckit lite. Måste kommit åt den när jag höjt o sänkt motorn. Man ser kontakterna.
Var ganska många felkoder först. Men raderade dom då de förmodligen uppkom av dåligt batteri i början. Efter fick jag felkod p0321.
Tänkte beställa vevaxel- kamaxelgivare och VVT solenoid. (Som skulle kunna vara orsaker till P0321) Vad tror ni om detta?
Känns skumt att givarna skulle fela bara för att den stått?
Eventuellt då VVT-solenoiden som förmodligen fått en smäll men borde man inte få mer specifika felkoder då?
Tacksam för all hjälp!!