3033
Sök

Vag 1,6 l kamrem

27 Inlägg
Igår 21:50
Trådstartare
Hej vad gör jag för fel när jag inte får på den nya remmen den är exakt som den gamla 138kuggar och 1104mm men det är hopplöst har provat att vrida sträckaren och remmen ligger rätt på veven det är som om den är en cm för kort. jag har bytt ca 10 remmar tidigare.  Hoppas på tips

Diagnostekniker
2 979 Inlägg
för 21 timmar sedan
Vilken motorkod?

Har man tur så finns det en remskiva men konad eller rundad kant, och då trär man remmen över denna sist.
Har man lite känsla så kan man hjälpa remmen med en mejsel också även om man inte bör göra det.

Vissa motorer har en ordningsföljd på hur man lägger på remmen, men i regel så lägger jag på den över en löprulle/sträckrulle sist.

Up the RA

1 758 Inlägg
för 19 timmar sedan
Hmm, det stora felet är att byta kamrem, om man inte har kunskapen...... det kan kosta mer än det smakar..o är det sista man ska ge sig på som DIY. Allt annat går att rätta till efteråt vad gäller bromsar osv. Men felmonterad kamrem är nåt som kan bli väldigt dyrt- o är man inte 100% på vad man gör- låt bli. / Lycka till mvh/husse

27 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Nu fixat det var jag som inte fattade hur sträckaren funka tack för svar men blir besviken då man blir idiotstämplad ett forum är väl till för att hjälpa varandra

Forummoderator
26 448 Inlägg
för 1 timme sedan
jaak skrev:
Nu fixat det var jag som inte fattade hur sträckaren funka tack för svar men blir besviken då man blir idiotstämplad ett forum är väl till för att hjälpa varandra

Ta inte åt dig av vad Husse säger..
Glad det löste sig!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök