Allt ser smidigt ut som vanligt men de tar en jäkla tid passa in allt. Sittbrunn hade inte riktigt samma form som förstärkningsbalken under så den fick jag ta bort några kanter på som hade helt fel vinkel ca 3 cm x2 Å då måste allt ut igen, kapa, slipa sen in igen, fixera plåten sen svetsa, så de är tidsödande...
Ser väldigt proffsigt ut.
Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.
Sånt här imponerar på mig så in i helsike! Enormt mycket jobb att en vanlig dödlig skulle skrota bilen direkt. Men så härligt att det finns sånna som du som ser möjligheter och genomför dessa också. Bra gjort, kämpa på!
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Många bollar i luften så de dröjer lite med uppdateringarna på den här ibland. Men nu är de värsta på golvet gjort iaf, blev lite lite bilder taget men bakre brunnen är på g iaf.
Känns skönt att rosten börjar va åtgärdad så man kan börja fokusera på motor å låda som ska passas in nu, dessvärre lär man få sätta kapen i växellåds tunnel och golvet för att inget i drivlinan ska sticka ner under ramen så de blir mer svetsning i golvet frammöver men de är ett senare bekymmer.
De har stått ganska still här ett tag då de varit flytt och diverse andra projekt men nu ska de nog flyta på bättre! Gjort ett ryck å fått in motorn iaf. Blev trångt men nu sitter den där.
Fick kapa ur balken för att rymma generatorn och sidorna på tråget. Motorn hänger bara här, hamnade lägre i slutändan.
Missade att fota när motorfästena va på plats också men får lägga upp dom sen.
Går att sänka ner motorn lite mer närmare balken så får se om ja ska göra de eller.
Grannen hjälpte mig rita upp en växellådsbalk som ja sen skickade på plasmaskärning som nu är svetsad. Invigde tig svetsen, andra gången ja provar tigga så inge weldporn men de kan ju bara bli bättre. Framsidan på balken kommer renslipas så den blir slät iaf. Gjorde först en papp mall för att testa om vi måttat rätt, urtagen är gjorda för att rymma 3" avgas (yttre cirkeln) men mest troligt blir de 2.5 (inre cirkeln), främre å bakre plattan på balken har urtagen för avgas lite offset för att avgas ska kunna dras parallellt med ramen som viker av in mot mitten.