Då är kylsystemet testmonterat & klart. Blir som ni ser sjukt litet då elmotorn är nära 95% effektiv, behöver bara leda bort 5% värme från den, det som kan bli varmt är laddaren då man laddar 6.6kwh under lång tid, ska dit med en liten fläkt som dras igång automatiskt då styrenheten rapporterar hög värme. Allt sker via resolve-ev styrenhet som håller koll på systemet.
Finns även plats för att dra slangarna till elementet i kupén, efter lite test så får jag se om det behövs. Tanken är att kunna köra en värmare till kupeelementet senare, men nu fokus på att få bilen i rullning.
Nästa steg är att ta bort allt & lämna in på lackering. Mer bilder kommer!
Medans lådorna lackeras så jobbar jag vidare på bilen såklart. Idag löste jag bromsproblemet, när bensinaren försvann så åkte även vakuum till huvudbromscylindern, nu ska vakuumpumpen från en volvo s80 få ta plats och skapa vakuum. Det sjuka va att den passar Bolt on! Ska bara lösa ett relä så pumpen bara går när vakuum behöver byggas. Därför köpte jag även en ventil som känner av när vakuum är perfekt, allt från volvo s80.
Första testet gjort, hittade ett litet läckage i systemet som fixas nu, ska dra kablar lite snyggare & sedan är det klart. Sjukt Nice att kunna hitta en redan färdig produkt för en gång skull!