tisdag 09:03
Trådstartare
Hej! Gäller en Ford Mondeo 2010 med bytt batteri för ca 3 år sedan.
Förra veckan gick Multiremmen av mitt på motorvägen, bärgning till verkstaden som bytte den och ?rullarna? eller vad de heter.
Den stod där två dygn ca. När jag sedan hämtade den stannade jag till på macken påväg hem för att tanka och sen är den helt död. Startade inte med kablar men startade när den puttades. Körde omkring i 30 minuter, sedan startade den fint senare på kvällen när jag körde till jobbet. Körde sedan 15 min fram och tillbaka till jobbet två dagar och sen gick Multiremmen av igen.
Då visade det sig att ACkompressorn var trasig (remhjulet snurrade inte alls) så ny kompressor och rem, bilen stod då på verkstad 6 dagar (helg emellan).
Igår hämtade jag den, tyckte den var seg att starta, körde 30 min för säkerhetsskull men idag är den död. Igen!
Tror inte de laddat batteriet på verkstaden och jag fattar ju att remmen driver generatorn men tycker ni att det låter som att det ?bara? är en laddningsfråga?
Nu vet jag inte vad jag ska göra. Bilen står i garaget och jag har varken batteriladdare eller ett extra batteri att starta med ?
Tacksam för svar ?
Senast redigerat av Vira (tisdag 09:12)