3337
Sök

Saab 9-5 högtalare och stereo

71 Inlägg
13 maj
Trådstartare
Tja, funderar på att byta stereo och högtalare i dörrarna fram först och främst. Och då är mina funderingar, vad är mina original högtalare för storlekar fram och vad heter kontakten som sitter i original stereon. Kan vara lite luddigt skrivet men tror att jag fick med allt.
Saab 9-5 kombi 2008

585 Inlägg
14 maj
Vänd dig till en bilstereo butik med dina frågor. De har svaren. De vet även vad för slags adapterkablage du behöver. Det kan dock vara så att det inte går att byta stereo i din bil.

319 Inlägg
14 maj
NollKoll69 skrev:
Tja, funderar på att byta stereo och högtalare i dörrarna fram först och främst. Och då är mina funderingar, vad är mina original högtalare för storlekar fram och vad heter kontakten som sitter i original stereon. Kan vara lite luddigt skrivet men tror att jag fick med allt.
Saab 9-5 kombi 2008

Bytte till en vanlig enkel-din i min Saab 9-5 med ett vanligt iso-kablage, inga problem. Det enda man måste tänka på är att ström och back-up-ström är tvärtom på Saab, dvs man får byta plats på den gula och den röda strömkabeln i iso-kablaget. (Detta var iof en 2005, men borde inte vara nån jätteskillnad).

1 779 Inlägg
onsdag 21:50
Basen i framdörren drivs av ett original slutsteg, och spelar förvånansvärt djup bas. Byt inte ut innan du bytt stereo. Lyssna, gör inställningar, sedan gör du en utvärdering. Byter du ut basen måste du byta slutsteg. Original är för klent med färgat ljud.
Senast redigerat av Bassiehof (onsdag 21:53)

Sök