Du får leta efter chassinumret, om det mot förmodan finns kvar, så bör det väl gå genom arkiv att hitta vem som iaf ägde den sist.
Men ge gärna lite info kring hur du hittat den och varför du vet att den legat där 50 år (skulle innebära att bilen hamnade där när den bara var 3 år gammal).
Senast redigerat av Brådhis (för 21 timmar sedan)
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Du får leta efter chassinumret, om det mot förmodan finns kvar, så bör det väl gå genom arkiv att hitta vem som iaf ägde den sist.
Men ge gärna lite info kring hur du hittat den och varför du vet att den legat där 50 år (skulle innebära att bilen hamnade där när den bara var 3 år gammal).
Du säger att det är en Volvo, kul! Tack för det. Jag hittade tyvärr ingen annan information än den som bifogades.
Jag tog en promenad runt bergen i Kiruna, det är statliga LKAB som har dumpat bilen när man slutade bryta malm i Luossavaara. Jag är som sagt inte säker på när den dumpades, det är människor i min närhet som säger att det sett ut sådär sedan slutet av 70-talet. Så kan likagärna varit på 80-talet tänker jag, eller senare.
Du säger att det är en Volvo, kul! Tack för det. Jag hittade tyvärr ingen annan information än den som bifogades.
Jag tog en promenad runt bergen i Kiruna, det är statliga LKAB som har dumpat bilen när man slutade bryta malm i Luossavaara. Jag är som sagt inte säker på när den dumpades, det är människor i min närhet som säger att det sett ut sådär sedan slutet av 70-talet. Så kan likagärna varit på 80-talet tänker jag, eller senare.
Aha okej, intressant! Ja, att den legat ett tag är ju ingen som helst tvekan om.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
det behövdes ingen chassibricka för att se att det var en 140.. men chassibrickan ger ju ledtrådar tex att det var en 142:a inte en 144a eller 145a antalet dörrar alltså
Sannolikt en stulen bil som dumpats. Säkert inte gruvan. I gruvhål som överhuvutaget kan nås med bil finns massor av dumpade. Allt från försäkringsbedrägerier till stulna joyrides till stulna och plundrade bilar. Kanske någon kropp också....
Säkert kom den bilen dit betydligt senare än 50 år sedan. Brunnit har den, vilket talar för stulen. Då rostar dom motsvarande 30år på nolltid. Förmodligen dumpad 90tal eller så. Förmodligen också ramlat ur registret, men finns chassienumret kan man nog få fram data ändå.
1. Om bilen skulle vara stulen och halvförsäkrad så hade troligen bolaget tagit hand om denna 2. en relativt välhållen kirunabil som slutat som reservdelsdepå etfer att ha "brunnit upp" för bilägaren som varit ekonomisk nog att bara ha trafikförsäkring som sedan dumpats utan skyltar, LKAB har hittat denna efter att den åkt ur registret och skyfflat bort den