2197
Sök

Motoroptimera Civic?

9 Inlägg
för 9 timmar sedan
Trådstartare
Hej! Jag har en Civic 1.5 med CVT från 2020. Funderar på att göra motoroptimering på den med steg 1 så den får väl runt 220 hk. Är det någon som gjort det eller vet om det är värt att göra? Samt hur mkt det sliter? Läst en del att det lämpar sig främst för de manuella och att CVT lådan kan ta stryk av detta. Den har bara gått 4000 mil så kanske onödigt att göra det och riskera att något går sönder?

4 253 Inlägg
för 5 timmar sedan
Personligen hade jag inte trimmat en sån liten skitmotor.

Brukar ju sällan bli bra att bara trimma motor och sen inte ändra kalibreringen för växellådan heller.

Köp en bil med större motor om du vill ha mer effekt är mitt råd.

9 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
zemet skrev:

Brukar ju sällan bli bra att bara trimma motor och sen inte ändra kalibreringen för växellådan heller.

Liten skitmotor är det ju dock inte. Skulle säga att det är en av världens bästa moderna motorer men nej det är ju inget monster. Har haft motorstarkare bilar förut och denna är helt ok men vill ha den lite piggare. Den är väldigt bra på många andra sätt, därför jag valde den.

Fri fart för ett fritt folk!
14 630 Inlägg
för 5 timmar sedan
zemet skrev:

du vet inget om hondor tydligen..  dom plockar 1400hk ur en 2liters maskin så tror nog att en 1.5a borde fungera skapligt att trimma oxå även om en k20a2 är bättre en optimering får dom mesta bilarna att andas mycket bättre..   

blir ju ingen raket men brukar bli nämdbar skillnad smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök