2883
Sök

Supra MK3 goes 2JZ + Helrenovering - första projektbilen

Saker spårade ur, bilen skulle bara rostlagas, byggas ihop och få en ny originalmotor utan vevlagerras samt lackas. Nu är bilen omlackad, MaxxECU Race med 2JZ-GTE singelturbo och lite annat preppat. Snart på gatan och SFRO bessad.

108 681 Visningar
Uppdaterades senast idag 03:53
261 Inlägg
Igår 13:00
#321
fasen va coolt allt är. blir så inspererad av ditt bygge smile skulle gärna ta din maxxecu fil nån gång och kolla på om man får smile


253 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
#322
Jag fick några punkter strukna från todon igår också. Nu börjar jag vara riktigt redo inför bänkningen.

* Monterade torkararmar på bilen
* Drog kablaget och kontakterade in två stycken knacksensorer och monterade dessa med Toyotas pinnbult för knackgivare, konfade upp detta i maxxet
* Bytt olja och filter, varmkört och kontrollerat nivån
* Demonterade insuget igen och bytte insugspackningen

Återstår:
Tömma tanken, tanka E85 och finjustera i mappen på E85 innan bänkningen.

Nu tycker jag att jag bockat av typ alla punkter från måste-listan inför bänken, så jag ser fram emot det! Överlever den bänkningen så rycker jag plåstret och beställer allt för att bygga klart styraxeln och ringer SFRO.

Mina kontakter till iBoostern dyker nog också upp strax, då ska jag dra en ny matning från batteriet och lösa en vettig inkoppling till broms och styrservot.

Såvida jag inte spränger den i bänken så är följande saker på tur:
Montera skärmblinkers
Åtgärda SFROs anmärkningar, skydda plusmatningen i motorutrymmet och klamra bromsrören i hjulhusen (montera klips på skarven)
Hjulinställning
Styraxel - bygga ny med dubbel-d axel
Svetsa in stag i reservhjulsbaljan för bättre batteriinfästning
Hänga upp tanken på riktigt, den sitter ju fortfarande med spännband

Sekundärt:
Polering och få bort alla småmärken då man stått dubbelvikt i motorutrymmet



Sök