2321
Sök

Hur klipper du din gräsmatta - åkgräsklippare aka trädgårdstraktor... eller?

tummen mitt i handen
186 Inlägg
Igår 09:05
Trådstartare
Nu är vi ju mitt i gräsklipparsäsongen så jag tänkte kolla hur ni som har egna fastigheter sköter era trädgårdar och hur ni klipper era gräsmattor?
Åkgräsklippare alt trädgårdstraktor för den lite mer bekväma? Vanlig hederlig motorgräsklippare som man skjuter framför sig antingen utan eller med drivning? Eller kanske du tillhör high tech miljövarianten och kör med robotgräsklippare? Eller den riktiga miljönissen som fortfarande använder gammal cylindergräsklippare? :-)

Släpp loss alla funderingar och åsikter... sommaren är kort!

https://www1.garaget.org/gallery/images/84/83766/83766-699a2f853f3449d828f48c59de2d1a92.jpg
Senast redigerat av elektronikfreak (Igår 09:11)

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)

* Voff voff *
10 952 Inlägg
Igår 10:21
Stiga Garden som släpar på en Stiga uppsamlare för dom stora ytorna och en Klippo närmast huset. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

4 551 Inlägg
Igår 10:59
Har robot,och en "vanlig" klippare till vägkanterna .

5 820 Inlägg
Igår 11:26
En sopslut Stiga Garden som jag nästan längtar efter att den totalrasar så man hdr anledning att byta ut den tongue

3 639 Inlägg
Igår 11:57
Stiga Villa 1997 manuell med hjulvikter för min Gård med slänter, berghällar mm. Kör den lite som en Tank och får ju då knivar därefter.
Slipar med vinkelslip, jajamen.

3 044 Inlägg
Igår 12:38
Har en Jacobsen från omkring 1975.
16hk, hydrostat, och hydraulik.
51? klippbord med 3 knivar.

Den har gått på de större ytorna men går numer endast i skogen.
Har blivit ersatt av en Stanley SLM-196-510-SP som nu tar samtliga ytor i trädgården.
Har även en liten Stiga 123cc som får ta ytorna där traktorn ej kommer åt och jag ej vågar riskera kniven på Stanleyn.

Utöver det;
Meec röjsåg för grövre grejer.
Ryobi 18v trimmer för tunnare grejer.
Lie på högt gräs/ogräs. smile
Senast redigerat av Jesper328 (Igår 12:40)

3 417 Inlägg
Igår 13:34
Hade en 4800kvm grässmatta när man bodde på landet i 8 år. Måste säga att en stiga park med midjestyrning, hydrostat, och äkta styrservo är det bästa. Hade ramvikter och snökedkor med snöblad och hade aldrig problem att ploga snön. Man ska bara knuffa högarna extra långt in för nästa snö. Då det inte går att flytta frusnahögar.
Senast redigerat av Low (för 17 timmar sedan)

Sök