3859
Sök

Köpråd: Kan denna Volvo 940 vara något?

314 Inlägg
för 12 timmar sedan
Trådstartare
Bestämt mig för att leta efter en duglig 940 med drag och turbo. Länk till bilen. Ser väldigt fint ut på bild, och blev lite förtjust i inredningen. Men nästan 8 timmars enkelresa ner till den, tror ni det kan vara värt den resan? Att bilen är något trimmad gör mig inte så mycket.
Senast redigerat av dwadw (för 12 timmar sedan)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 334 Inlägg
för 11 timmar sedan
dwadw skrev:
Bestämt mig för att leta efter en duglig 940 med drag och turbo. Länk till bilen. Ser väldigt fint ut på bild, och blev lite förtjust i inredningen. Men nästan 8 timmars enkelresa ner till den, tror ni det kan vara värt den resan? Att bilen är något trimmad gör mig inte så mycket.

Det är bara ett fel som jag ser direkt och det är att det inte är automatlåda i den.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

314 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
Vettemannen skrev:
dwadw skrev:

Det är bara ett fel som jag ser direkt och det är att det inte är automatlåda i den.

/Benny

Har kört automat nu i nästan 2 år så börjar bli lite sugen på manuell igen :p

Forummoderator
18 283 Inlägg
för 10 timmar sedan
Hade lätt tagit den chansen. Eftersom säljaren skriver att han är pedant så fråga om Ac kyler...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Fri fart för ett fritt folk!
14 661 Inlägg
för 8 timmar sedan
enligt mig väldigt missvisande text  det där är inte en turbo..  det är en 2.3s eller 2.3se  just det där är en 2.3s  och saknar massor av standard grejerna tubon har   tex lackade stötfångare och backspeglar.   diff broms halvskinn
allt som jag skulle se som nödvändigt för att äga en 940

Kör fort så hinner inget hända...

540 Inlägg
för 7 timmar sedan
Hallå!
Riktigt fin skulle helt klart åka titta på den. Ser ju riktigt bra ut.
Kanske går att göra ett bättre pris på plats.
Fixa den lite och man har en riktigt fin 940:i
Mvh///Micke.E

314 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
jaka54 skrev:
Var är länken till bilen???

Den blå texten i inlägget smile

314 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Growe skrev:
enligt mig väldigt missvisande text  det där är inte en turbo..  det är en 2.3s eller 2.3se  just det där är en 2.3s  och saknar massor av standard grejerna tubon har   tex lackade stötfångare och backspeglar.   diff broms halvskinn

Naj det är jag mycket väl medveten om. Men jag antar att folk skriver turbo i rubriken just för att det sitter en turbo i bilen, utan att veta att Volvo 940 Turbo är paket/modellnamn (oftast med fulltryckare??).

Men vad skiljer det sig mellan vanlig och diffbroms?
Senast redigerat av dwadw (för 3 timmar sedan)

314 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
Hade lätt tagit den chansen. Eftersom säljaren skriver att han är pedant så fråga om Ac kyler...

Ac:n kyler på fint säger han, bytt torkfilter och diverse o-ringar. Blir nog att ta chansen och åka ner och kolla på bilen.

* Voff voff *
10 955 Inlägg
för 2 timmar sedan
Mellan 2017 och 2022 rullade den 135 mil.

Pedantskött förutom ratten, kolla om ägaren är väldigt smutsig om vänsterhanden när du kollar på bilen. wink

Står fel hos Transportstyrelsen gällande däckdimensionen. Står att den ska ha 185/65-14"...
Senast redigerat av Brådhis (för 2 timmar sedan)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

14 661 Inlägg
för 2 timmar sedan
dwadw skrev:
Growe skrev:

Naj det är jag mycket väl medveten om. Men jag antar att folk skriver turbo i rubriken just för att det sitter en turbo i bilen, utan att veta att Volvo 940 Turbo är paket/modellnamn (oftast med fulltryckare??).

Men vad skiljer det sig mellan vanlig och diffbroms?

sitter en så kallad slungdiff som låser hjulen upp till 30km/h  så på den där är det mest troligen en 1031   
medans den med slungdiff heter 1041  den driver på båda hjulen upp till 30km/ h eller fortare om du har driv hela tiden  men så fort du släpper av blir den enhjulsdriven.

den kan ju så klart ha tillvalet  men det är ovanligt.,.    är det ac eller ecc?

* Voff voff *
10 955 Inlägg
för 2 timmar sedan
Growe skrev:
är det ac eller ecc?

På bilderna har den ECC. wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

14 661 Inlägg
för 2 timmar sedan
Brådhis skrev:
Growe skrev:
är det ac eller ecc?

På bilderna har den ECC. wink

kollade aldrig bilderna så långt   jag stängde när jag såg att den inte hade lackade stötfångare.. det är ett big nono i min bok..  trodde det var en äkta turbo  men icke sad

Sök