för 9 timmar sedan
Trådstartare
Problemet började nyligen, har haft den här bilen ett tag och det har funkat felfritt tills senaste tiden.
Jag har googlat förbannat mycket om hur man kan lösa det. Men blir inge klokare och ingenting vill fungera.
Ecc systemet funkar felfritt när man vrider tändningen, och startar bilen och står på tomgång. Men efter ett tag säg 5-15 minuters bilkörning börjar snöflingknappen blinka efter man har vridit på värmen i bilen.
Jag har fått ut två felkoder, 2-1-4, motor som styr kall/varm fungera inte inom 10 sek eller något och 1-6-1 solcellsgivare i instrumentbrädan. Och senaste gången fick jag bara 2-1-4 men då var det även mulet ute.
Jag har provat att byta ut den där motorn som styr om det ska komma varm eller kall luft med en från skroten, men får exakt samma symtomer så problemet måste väl ligga någon annanstans, eller har man fått den oturen att den också var kass?
Slår man på tändningen, eller startar bilen och vrider på och av värmen så kan man se motorn styra på "armen". Och när den väl hakar upp sig så fastnar den alltid på kall luft. Har aldrig hänt att han vill ge upp när man ska vrida tillbaka till kallt, dvs stanna på varm luft.
Finns det någon här som är lite klokare än mig inom detta? Kontakten till motorn får ström och ser hel ut. Kan det vara hela ecc enheten som är dålig?
Senast redigerat av dwadw (för 8 timmar sedan)