2450
Sök

Trimma

3 Inlägg
för 21 timmar sedan
Trådstartare
Hej vill trimma min sharan 1.8t orginal har den 150hk mitt mål är att få upp den till 300 hk vad måste göras kom med ärliga svar om de lönt o göra det på denna bil

679 Inlägg
för 20 timmar sedan
Ingen aning om det är lönt att göra på din bil.

Till din fördel så har du redan turbo och det enda du behöver göra i teorin är:

Större turbo
Större spridare
Wastegate (?)
Intercooler/större intercooler
Kanske annat avgassystem / downpipe
Mappning

En enkel optimering av exempelvis BSR sätter dig nog i 200hk området. Men för att komma högre måste du börja installera nya grejer.

Professionell hatare

679 Inlägg
för 20 timmar sedan
https://www.bar-tek.com/tuning-guide-fo … erformance

Verkar som att du behöver göra det jag skrev ovan, men också montera H-stakar och ny koppling som klarar av effekten.

Katalysatorn är för nära turbon enligt artikeln och avgastemperaturerna blir för höga om du inte monterar annan katalysator.

Professionell hatare

3 064 Inlägg
för 20 timmar sedan
Ett ärligt svar?
Nej.
Hade det varit en VR6 Sharan så hade det varit häftigt med överladd, men en 1.8t?.. nja.

3 Inlägg
för 19 timmar sedan
Trådstartare
Då blir det bsr ?? tack för ärligheten

Fri fart för ett fritt folk!
14 696 Inlägg
för 5 timmar sedan
Jesper328 skrev:
Ett ärligt svar?
Nej.
Hade det varit en VR6 Sharan så hade det varit häftigt med överladd, men en 1.8t?.. nja.

1.8t är en underskattad motor..   den är väldigt bra..

300hk ska orginal kolvar och stakar klara   över det så är det h-profil som gäller om jag inte minns fel. 

men det är en del grejer som måste bytas så klart  turbon är i storlek med en gräsklippar turbo smile

https://www.turbo-parts.de/en/Turbo-kit … 41311.html

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 696 Inlägg
för 5 timmar sedan
Blanke skrev:
Ingen aning om det är lönt att göra på din bil.

Till din fördel så har du redan turbo och det enda du behöver göra i teorin är:

Större turbo
Större spridare
Wastegate (?)
Intercooler/större intercooler
Kanske annat avgassystem / downpipe
Mappning

En enkel optimering av exempelvis BSR sätter dig nog i 200hk området. Men för att komma högre måste du börja installera nya grejer.

det första man ska göra är att byta turbon  med s3ans grejer så är det väll 260-265hk som det stoppar på   
då är det turbo och spridare.. över det så måste man börja riva rejält i dom..  men 260hk mot 150 är rätt stor skillnad endå smile

Kör fort så hinner inget hända...

3 064 Inlägg
för 16 minuter sedan
Growe skrev:
Jesper328 skrev:
Ett ärligt svar?
Nej.

1.8t är en underskattad motor..   den är väldigt bra..

300hk ska orginal kolvar och stakar klara   över det så är det h-profil som gäller om jag inte minns fel. 

men det är en del grejer som måste bytas så klart  turbon är i storlek med en gräsklippar turbo smile

https://www.turbo-parts.de/en/Turbo-kit … 41311.html

Givetvis, har själv gått i tankarna länge om något fyrhjulsdrivet med en sådan maskin.
..men i en Sharan? lol
Senast redigerat av Jesper328 (för 16 minuter sedan)

Sök