4048
Sök

Positionsljus tänt i alla lägen Volvo 740. Vad är fel och hur ska det vara?

söndag 15:20
Trådstartare
Volvo 740 87a där possitionsljuset lyser i alla lägen på vredet, lyser dock starkare i 0 läget. Vilka lägen får/ska det lysa för att vara godkänt

* Voff voff *
10 988 Inlägg
söndag 21:18
SigvardEinarsson skrev:
Volvo 740 87a där possitionsljuset lyser i alla lägen på vredet, lyser dock starkare i 0 läget. Vilka lägen får/ska det lysa för att vara godkänt

Positionsljuset ska lysa i mittenläget (enskilt) och till höger (ihop med halvljus) samt till vänster fast då starkare, som ett varselljus (fram tom 1987). Så det du beskriver är helt normalt.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

söndag 21:56
Trådstartare
Okej vad bra att det verkar vara okej?även halvljuset lyser i alla lägen, är det också som det ska eller ska det vara släkt i mitten läget? Fick en tvåa på bess att
?strålkastare reglage osäker funktion? men ingen förklaring till hur det skulle vara (jag var inte med under besiktningen)

* Voff voff *
10 988 Inlägg
måndag 07:33
SigvardEinarsson skrev:
Okej vad bra att det verkar vara okej?även halvljuset lyser i alla lägen, är det också som det ska eller ska det vara släkt i mitten läget? Fick en tvåa på bess att
?strålkastare reglage osäker funktion? men ingen förklaring till hur det skulle vara (jag var inte med under besiktningen)

Aha, nej, halvljuset ska bara lysa till höger.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

för 20 timmar sedan
Trådstartare
Har löst problemet nu! Hittade en sladd som gick mellan ett relä och ljusväljaren som hade blivit kortsluten mot en annan kabel. Jag bytte ut den och nu fungerar allt som har med lyset som det ska.

Sök