Ta och börja med felkoder.
Svårt att ge någon direkt gissning så, men klassiska om en kamaxelgivare ger sig, brukar bränslepumpen inte starta.
Inte gnistan.
Men sen jobbar allt i en symbios så det är bäst att se vad datorn har att säga.
Då medelst felkoder.
Oljevarningen är en oroande sak.
Den går inte "för lätt" på startmotorn?
Tex om en kamrem/kedja har gett upp.
(Tror alla 1.8t av dom årgångarna har rem)
Kanske av att en kamaxel skurit....
Har själv sett det på en bekants A6 av den årgången. Typ, iaf.
Den hade också oljevarning innan.
Men felkoder innan man går för långt i spekulationer.
Felkoderna på JUST DEN A6an var då om osync mellan vev och kam. Remmen gick fortfarande runt, (och förvillade mig en stund) men kuggar var borta och dom få som var kvar hoppade över vid skurna kammen som inte syntes föränn kåpan över remmen var helt borta. Inte bara "gläntad på" för snabb titt.
Men så illa behöver det inte alls vara här.
Senast redigerat av Mossan1 (för 5 timmar sedan)