2370
Sök

Renault Master 2.5dci med konstigt fel

6 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
När jag startar bilen kall så går den likt på 3cyl. låter jag den stå och hoppas tills den blivit lite varm och stänger av den i ca 10min och startar om så går den som den ska. gasar jag lite för fort så börjar den gå på 3 igen. stänger av 10 min och startar om och låter den sedan gå på tomgång någon minut innan jag gasar så funkar den som den ska efter det.

6 246 Inlägg
för 3 timmar sedan
Kan ett glödstift vara dåligt så en av cylindrarna inte värms och därmed inte går förrän den värmts av resten av motorn?

35 Inlägg
för 3 timmar sedan
Har du regnbågsfärgad kylarvätska?

6 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
[quote="Utmarks-Loke"]Kan ett glödstift vara dåligt så en av cylindrarna inte värms och därmed inte går förrän den värmts av resten av motorn.

Har mätt dom! och bytt 2 som va dåliga. Tycker inte den skulle gå riktigt direkt jag startar den och börja gå dåligt bara för att jag gasar upp den pga glödstiften.

6 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
The-GOAT skrev:

Den är mest blågrön ??

6 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
[quote="JonH"][quote="Utmarks-Loke"]Kan ett glödstift vara dåligt så en av cylindrarna inte värms och därmed inte går förrän den värmts av resten av motorn.

Har mätt dom! och bytt 2 som va dåliga. Tycker inte den skulle gå riktigt direkt jag startar den och börja gå dåligt bara för att jag gasar upp den pga glödstiften.[/quote]
Ska tilläggas att ibland går den bra direkt jag startar den, inland några sekunder och sen börjar gå dåligt och ibland dåligt från start.

35 Inlägg
för 3 timmar sedan
JonH skrev:
The-GOAT skrev:

Den är mest blågrön ??

Ok.
Då är det förmodligen inte någon spricka i cylinderhuvudet eller gången dito packning.
Det är bra.
Senast redigerat av The-GOAT (för 1 timme sedan)

1 779 Inlägg
för 1 timme sedan
Hmm, kan vara läge att ta lite felkoder, en spridare eller kass ECM e´min första tanke. Men kan vara massa andra grejer- fast glödstift kan du glömma...- lycka till. Mvh/Husse

Sök