Barabilf25 skrev:
Hej. Kan någon här snälla hjälpa mig med min Kina autocom. Jag har installerat autocom utan problem, internet avstängt. Kopplar in autocom i min bil, hittar com port när jag söker och kör även test som blir ok. Söker efter min bil och den hittar den, kan köra generic obd utan problem, men jag kan inte göra någon annan funktion i autocom, den hittar vci men blir röd på dom andra som är identifiera styrsystem och ansluter till styrenhet blir rött. Har prövat byta firmware mellan 2 olika ?3201?. Vad är det som är fel? Tack på förhand?
Hej Där. Jag ser att det var ett tag sen du skrev men svarar iallafall.
Det har krånglat en del här också med olika enheter både Autocom och Delphi enheter. En sak som jag har börjat förstå då jag lagt en hel tid på att läsa olika forum både här och där är:
Det finns både gamla och nya enheter, förmodligen både av Autocom och Delphi. De gamla enheterna är uppbyggda av två stycken kretskort medans de nya enheterna är uppbyggda av endast ett kretskort. Som jag har förstått det hela, så fungerar endast Firmware version upp till Fw 1622 på de gamla enheterna med två kretskort. De nya enheterna med endast ett kretskort är för Firmware Fw3200, Fw3201 och 3201.2, (Info är taget från Delphi 2021.10b och Autocom 2021.11).
Om man går in i mappen -"Firmware 1622, 3200, 3201"- där installationsfilerna finns i dessa två versioner från "2021" så är det väldigt bra förklarat där.
Problemet är väl att veta om man har ett eller två kretskort och det enda man kan göra är öppna upp och titta.
Vissa menar på att det går att använda Fw 3200 serien även på de enheter med två kretskort men man upplever då att vissa funktioner inte fungerar som de ska eller inte alls med mycket kommunikationsproblem, typ sådana problem som du har upplevt inte fungerar.
Jag kan tänka mig du har en enhet med två kretskort och att det skulle fungera mycket bättre med Firmware Fw1622.
Mvh // Magnus