Kom förbi en god vän ikväll som jobbar med plåtriktning. Tänkte vi skulle ha lite genomgång för framtida steg så ja kunde förbereda en del saker... jag som är ovetandes om de mesta känns de som, men så tänkte inte han så de drogs igång direkt å börja banka å rycka.
De riktades lite kring alla svetsar jag gjort och en del skavanker å gamla skador som kom fram efter slipningen. Kul se dom som kan. Blev stor helhets skillnad, även om ja tyckte den va rätt okej innan så de var roligt se!
Bakluckan trodde ja var frisk å bra så hade sparat den till sist å var son lugn. Tills ja slipade insidan å upptäckte att hela falsen eller diket i bakkant hade 1cm spackel å hela bredden var full med hål där dom pressat i spackel. Så de var bara kapa bort allt, glömde dock fota alla steg där..
Edit* bilderna hamnade i omvänd ordning...
De var även ett hörn som var dåligt, som var lite klurigt göra men de gick hyfsat till slut.
Har även blästrat bort lite porer uppe på dörrarna
Har tagit ner bakaxeln för kortning. Kapar av rören 47.5 mm, per sida. Måste flytta in dämparfästena då med, så byter sida på dom så stämmer de rätt bra, men då måste dom även förlängas eftersom dämparen får en mer upprätt vinkel så dom inte bottnar först. Viktigt göra bort svetsningen av dom INNAN lagerändarna ska tillbaka. Så axeln är fortsatt rak när den är klar.
Drivaxlarna blev lite fel beställda då de tydligen fanns 12bults axlar med både 35 och 40mm lagerytor å dom köptes för 3-4 år sedan och är custom beställda. Tyvärr fanns de inte lager med rätt ytterdiameter som passade ner till 35 mm axlarna... Så de fick lov att tillverkas en hylsa med nytt lager läge till den mindre dimensionen på lager och packbox. Lejde en gammal kollega som arbetar som cnc svarvare som fixade fram 2 stycken och presspassningen på allt blev kanonbra, satte även 2 punkter med tigen ute i ändan för säkerhetsskull. Hållbarheten kommer räcka till utan problem för den här bilen iaf så de spelar ingen roll, blev bara extra arbete. Blir inte alltid som man tänkt men de blev väldigt bra i slutändan iaf.
Flyttade över utväxlingen som visade sig vara 3.07 till den nya Yukon diffen. Schimsade in spelet som ska va 0.15-0.2. monterade moroso bultarna i drivaxlarna.