3873
Sök

Köpråd ~250k

233 Inlägg
för 5 timmar sedan
MrHyde skrev:
SportPilot skrev:
MrHyde skrev:

Vänta lite nu, vad fick du det ifrån?
Toyota Avensis?
Mazda 6 kombi?
Subaru Legacy/Outback?

Kan då säga att min Outback har mer utrymme än alla volvos, kokainslädar och audis på marknaden!

Mazdan tillverkas väl inte längre, samma gäller Avensis

Subarun är mer eller mindre en suv, rätt trälig att åka i också

Du skrev ingenting om att du menade enbart helt nya bilar, att du inte förtydligade det får du stå för.

Avensis gick fram till 2017 i Sverige, Mazda 6 kombi finns till 2020. Tycker man 2019-2020 är lastgammalt så har man en väldigt skev syn på överkonsumtion.
Subaru Outback är en höjd kombi, inte en suv. en suv har avsevärt mindre bagageutrymme och överhäng.
Och nej, det är inga fel alls att åka Subaru. Du kan inte jämföra en Subaru för 20 år sedan med dagens Subaru, inte i närheten av att vara lika bilar.

Eftersom köptådstråden behandlar köp utav bil för runt 250kakor torde det vara ännu Cheeva-re att tro det handlar om nybil i den storleksklassen.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

Ubåtsingenjör
7 380 Inlägg
för 4 timmar sedan
MrHyde skrev:
SportPilot skrev:
torsen skrev:
Ska man tro på AUTOINDEX, som redovisas i Vi Bilägare # 15 12 november 2025, så är fem japaner i topp.
Mest nöjda verkstadskunder kör Honda, Toyota, Subaru, Suzuki och Mazda i nämnd ordning.
Sämre går det för FIAT och Skoda som ligger i botten.
Skoda är en VAG-produkt.
Samtliga VAG-produkter hamnar under medelpoäng = sämre än medelbilen.
T o m Volvo och BMW anses vara bättre.

Så vill man åka bekymmerfritt och prisbilligt finns det inte annat än japanska bilar att välja på - och att undvika europeiska bilar i allmänhet och VAG i synnerhet.

Finns tyvärr ingen japansk kombi med vettigt utrymme i.

Toyota Avensis?
Mazda 6 kombi?
Subaru Legacy/Outback?

Kan då säga att min Outback har mer utrymme än alla volvos, kokainslädar och audis på marknaden!

Mangisen skrev:
SportPilot skrev:
torsen skrev:
Ska man tro på AUTOINDEX, som redovisas i Vi Bilägare # 15 12 november 2025, så är fem japaner i topp.
Mest nöjda verkstadskunder kör Honda, Toyota, Subaru, Suzuki och Mazda i nämnd ordning.
Sämre går det för FIAT och Skoda som ligger i botten.
Skoda är en VAG-produkt.
Samtliga VAG-produkter hamnar under medelpoäng = sämre än medelbilen.
T o m Volvo och BMW anses vara bättre.

Så vill man åka bekymmerfritt och prisbilligt finns det inte annat än japanska bilar att välja på - och att undvika europeiska bilar i allmänhet och VAG i synnerhet.

Jodå, Avensis men dom är ju till åren nu, större än både saab 9-5 och V70 som jag haft, jag rattar runt i en avensis 2010a

Kör också Avensis, men de börjar som sagt bli till åren. Hade det funnits nyare så hade det säkert blivit en sån igen

233 Inlägg
för 2 timmar sedan
SportPilot skrev:
MrHyde skrev:
SportPilot skrev:

Toyota Avensis?
Mazda 6 kombi?
Subaru Legacy/Outback?

Mangisen skrev:
SportPilot skrev:

Jodå, Avensis men dom är ju till åren nu, större än både saab 9-5 och V70 som jag haft, jag rattar runt i en avensis 2010a

Kör också Avensis, men de börjar som sagt bli till åren. Hade det funnits nyare så hade det säkert blivit en sån igen

Corolla E210 596l.
Avensis T27 543l.
Du skulle kunna köpa en E210 och få ett rymligare bagageutrymme.
Men T27 är någon rymligare i baksätet.
Väldigt trevlig bil, om man inte köper en med BMWs förpillat värdelösa dieselsnurra.
Senast redigerat av The-GOAT (för 2 timmar sedan)

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

Sök