4348
Sök

Vad är det för fel på min Peugeot 206???

12 Inlägg
för 19 timmar sedan
Trådstartare
Någon som kan hjälpa mig med vad det är för fel på min Peugeot 206???

https://youtube.com/shorts/Bwbr_C7T04c? … A06kYzEpgX

2 413 Inlägg
för 18 timmar sedan
Ser att din motorlampa lyser....har du läst av felkoderna?

12 Inlägg
för 17 timmar sedan
Trådstartare
Nä har inte möjlighet till det tyvärr.
Tänkte om det var någon som känner igen problemet eller har någon aning om vad det kan vara för någonting.
Behöver ha all hjälp jag kan få.

12 Inlägg
3 862 Inlägg
för 10 timmar sedan
Ok, så vad är problemet mer exakt?

Sitter någon och gasar och det är ljud man vill ha synpunkter på, eller är det det oroliga gången/varvtalsshöjandet som är själva felet?

Antagligen att den inte går jämnt i varv, och det enda man kan ge tips om utan felkoder är att böja på alla vakuumslangar och se om någon läcker. Tjuvluft skulle kuna ge detta fenomen, men även en massa andra saker man inte direkt kan prova själv.  Krävs en scanning för felkoder.

632 Inlägg
för 7 timmar sedan
kör till en peugeot verkstad dom kan ge dej all hjälp du vill ha

Fri fart för ett fritt folk!
14 909 Inlägg
för 6 timmar sedan
det enda att göra utan att ens titta på filmen är att läsa ut felkoder..  har du tänkt att du ska hållas med gamla bilar så är det lika bra att köpa en felkodsläsare.. men köp en som klarar abs och sånt oxå..   typ en gammal autocom eller Dephi till en bärbar pc är nog billigaste och bästa vägen att gå.

Kör fort så hinner inget hända...

12 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Tack för tipsen!!!

Ingen sitter och trycker på gasen utan bilen gör detta själv och försöker lösa det.

Bensinpumpen pajade nyligen och jag har satt dit en ny precis och efter det så låter bilen som på videon.

Har inte råd att köpa en felkods läsare eller att köra den till en Peugeot verkstad tyvärr

6 703 Inlägg
för 3 timmar sedan
Majsan80 skrev:
Bensinpumpen pajade nyligen och jag har satt dit en ny precis och efter det så låter bilen som på videon.

Har inte råd att köpa en felkods läsare eller att köra den till en Peugeot verkstad tyvärr

Utan att kolla videon.
Om bilen går illa direkt efter byte bränslepump (Okänt varför byte) så är det antingen felmonterat, glömt något, kablaget gick sönder vid demontering eller fel bränslepump i bilen.

Finns billiga felkodsläsare på typ Ebay, alibaba.com.
Kan bli riktigt onödigt dyrt att gissa sig fram

De/Dem

6 592 Inlägg
för 1 timme sedan
Precis!
Om felet uppkom efter att du bytt bränslepump så måste/bör felet ligga i pumpen!
Berätta mer om den pump du köpte!

Sök