Den övre tror jag är in och den nedre är ut.... TOK jävla svår att lufta kylsystemet!!
Nja inte så svår att lufta bara lossa slangen på köldstarten sen ha motorn igång tills de kommer vatten samt ha fullt i expansionskärlet, men de stämmer som du säger med slangarna.
När jag kapa undre kylarslangen för att sätta slangvärmare så lufta jag inget kylsystem, fyllde på och pumpa lite på slangarna, kommer upp i temp snabbt (ca 3km lugn körning) men stannar i rätt temp så jag är glad Men har märkt att när jag svänger vänster så kommer det mer värme från fläktarna, luftbubbla i värmepaketet ?
Jag är mer än helt säker Det du kan testa (för att se fall tempmätaren fungerar) är att lossa den kabel som sitter på givaren strax under främre/övre vattenanslutningen och lägga imot jord, då skall mätaren sken i topp!
Mvh Anders
Hej gammal tråd men samma problem. Givaren till tempmätaren har två elkablar, vilken ska man kortsluta eller räcker det koppla ihop dem? Min tempmätare ställer sig rakt upp vid kall motor när jag slår på tändningen. Jag ser inte att den rör sig när motorn blir varm? Försöker förstå om givaren eller mätaren paj, tips? Sen läcker den lite mellan vattenpump och block, tips om det finns nåt smart sätt täta eller om man måste bort med kamremmen och pumpen och montera nya packningar?