3154
Sök

Ekonomi trim / chip

186 Inlägg
onsdag 18:47
Trådstartare
Hej.

Finns det någon vettig ekonomi trim / chip till Audi A4 1.8T BEX motorkod årsmodell 2004, 190 hk? Inriktning är att få ner bränsleförbrukningen.

Mvh

5 928 Inlägg
onsdag 21:09
Byt till en bränslesnålare bil, kostnaden för ett "ekonomichipp" tar många tusen mil innan det eventuellt lönar sig.

328 Inlägg
onsdag 21:47
Det billigaste är att köpa ett ägg och lägga mellan foten och gaspedalen. wink
Lär dig ECO-driving, det sparar du mest på, att köra på rätt vis helt enkelt.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

598 Inlägg
onsdag 21:48
Förutom mer eller mindre utebliven besparing blir bilen onekligen roligare att köra. BSR steg 1....tex
Senast redigerat av krambriw (onsdag 21:48)

Fri fart för ett fritt folk!
14 944 Inlägg
för 17 timmar sedan
krambriw skrev:
Förutom mer eller mindre utebliven besparing blir bilen onekligen roligare att köra. BSR steg 1....tex

och när den blir roligare vad händer då.. jo man gasar mer och den drar mer bränsle..     visst snackar vi om en lastbil eller buss ja då kan det var märkbar skillnad i förbrukning då man bränner ganska många kubik på ett år men på en personbil blir det alltid törstigare för man gasar mer när bilen är piggare..

Kör fort så hinner inget hända...

598 Inlägg
för 1 timme sedan
Growe skrev:
krambriw skrev:

och när den blir roligare vad händer då.. jo man gasar mer och den drar mer bränsle..     visst snackar vi om en lastbil eller buss ja då kan det var märkbar skillnad i förbrukning då man bränner ganska många kubik på ett år men på en personbil blir det alltid törstigare för man gasar mer när bilen är piggare..

Jag hade ett sådant trim på min numera avvecklade audi a6 1.8T. Det jag upplevde som positivt var att den svarade kvickare på gas och man kunde lätt "gubbköra" den i "normal" trafik. Minns att jag tyckte jag alltid kunde ligga på en växel högre än innan och den drog faktiskt inte mer heller. Och inte mindre heller. Samtidigt fanns den extra kraften där när den behövdes som på landsväg vid omkörningar, blev faktiskt ganska stor skillnad på den motorn. Enda nackdelen var att det var en 2WD, det blev lite väl lätt att spinna loss, hade varit helt perfekt med en 4WD

186 Inlägg
för 52 minuter sedan
Trådstartare
Tack så mycket för alla svar hitills.

Sök