3533
Sök

Volvo Xc90 2003 klimatanläggningen går av sig själv

328 Inlägg
för 21 timmar sedan
Trådstartare
Håller på att bli galen på denna bil! Köpte bilen och stereon fungerade ej! Beställde kablage för att byta till eftermarknad stereo från BRL. Bilen stog utan ström nån vecka medans jag väntade på att få hem det. Nu har jag monterat dit det och stereon fungerar men klimatanläggningen går igång efter en stund man kopplat på batteriet i bilen och går utan att tändningen är på, samt att det låter som att Syrenen till larmet skrålar lite hela tiden i samma veva. Om den sitter i höger framskärm? Därifrån de låter i allafall! Snälla hjälp!

3 904 Inlägg
för 12 timmar sedan
Sirenen sitter i framskärmen och är vanligt att den är sönder.  Brukar dra tjuvström mm. Backupbatteriet i den som läcker goja ner på kretskortet under.
Ofta" Larm.servce erfodras" i färddatordisplayen.

Fläkten ska gå för att torka upp efter körning ibland, men den funktionen går bananas ibland.  Blev bortprogramerat på morsans Xc90 när den var ganska ny.

Sen kan du ha annat fel också. Troligaste faktiskt.
Som en störning i CAN, men vad och hur = ???
Du kan ju börja med felkoder från alla styrdon.
Enkelt är ju stt testa att göra den strömlös igen, och sefan återansluta och ett väl laddat batteri.  Låg batterispämning skapar konstiga fel.
Senast redigerat av Mossan1 (för 12 timmar sedan)

328 Inlägg
för 11 timmar sedan
Trådstartare
Mossan1 skrev:
Sirenen sitter i framskärmen och är vanligt att den är sönder.  Brukar dra tjuvström mm. Backupbatteriet i den som läcker goja ner på kretskortet under.
Ofta" Larm.servce erfodras" i färddatordisplayen.

Fläkten ska gå för att torka upp efter körning ibland, men den funktionen går bananas ibland.  Blev bortprogramerat på morsans Xc90 när den var ganska ny.

Sen kan du ha annat fel också. Troligaste faktiskt.
Som en störning i CAN, men vad och hur = ???
Du kan ju börja med felkoder från alla styrdon.
Enkelt är ju stt testa att göra den strömlös igen, och sefan återansluta och ett väl laddat batteri.  Låg batterispämning skapar konstiga fel.

Tack för svaret!  Okej man kanske kan koppla ur den då? Jag kopplade in datorn igår men jag fick inte upp några felkoder på varken larmet eller klimatanläggning. Men kopplade ur batteriet igår kväll igen och satt det på laddning så jag få koppla in den sen idag igen och se hur den beter sig

Sök