låset i förardörren strulade lite men nu har den gått i baklås går varken öppna från insidan eller utsidan skulle tippa att det är vajern som har hoppat ur går inte att tabort dörrpanelen när dörren är stängd några tips på hur man kan öppna dörren? gäller A4 B8
låset i förardörren strulade lite men nu har den gått i baklås går varken öppna från insidan eller utsidan skulle tippa att det är vajern som har hoppat ur går inte att tabort dörrpanelen när dörren är stängd några tips på hur man kan öppna dörren? gäller A4 B8
tackar för hjälpen
Jag skulle gissa på att det är dörrlåset som gett upp. Elektriskt och dessutom relativt vanligt fel.
Dörrsidan på en Audi A4 B8 går absolut att plocka av med dörren stängd. Fick göra det på båda mina bakdörrar nämligen. Kommer inte ihåg om man var tvungen att plocka bort själva sitsen i baksätet eller inte, men det går som sagt att lösa.
tackar för hjälpen
Jag skulle gissa på att det är dörrlåset som gett upp. Elektriskt och dessutom relativt vanligt fel.
Dörrsidan på en Audi A4 B8 går absolut att plocka av med dörren stängd. Fick göra det på båda mina bakdörrar nämligen. Kommer inte ihåg om man var tvungen att plocka bort själva sitsen i baksätet eller inte, men det går som sagt att lösa.
framdörrarna är svårare efter som hela panelen är i vägen om man inte öppnar dörren
slipade en platt grillspett som en krok och körde in den mellan rutan som old style med j*vla tur fick jag upp dörren på några minuter
jag hade redan bytt både fram o bak för några årsen för att microbrytare ger upp och man måste trycka flera gången på låsaupp för att dörren ska öppnas som tur va hade jag sparat trasiga kistan som ändå fungerade bättre än den här som gick helt i baklås så nu kan man iaf öppna dörren bara att beställa ny kista tur att dom inte är så dyra