för 20 timmar sedan
Trådstartare
Jag har haft några JDM bilar genom åren och nu blev jag sugen på en Civic. Hittade denna på blocket bara 8 mil hemifrån. Tog med 2 polare, tittade, provkörde, köpte och åkte hem.
Väldigt bra i skicket både invändigt, utvändigt och under.
Få ägare och inte allt för många mil på mätaren.
Fick med ett par 15" fälgar, som gör sig bra på bilen, coils sitter på och vindavvisare.
Det kommer tillkomma lite utseendemässigt men fokus kommer hamna på att bygga lite ljud.
Det kommer inte bli en ren ljudbil som jag ska tävla med, utan jag vill ha en go bil att köra med på sommaren och den ska spela bra.
Så planen är att dämpa bilen en hel del, bygga om dörrsidorna fram, bygga ljud i bagaget sen får man se om det blir något mer på vägen.
Jag har aldrig byggt om dörrsidor men någon gång måste vara den första så det ska bli kul.
Följ gärna, skriv tips och tricks längst vägen om ni tycker något ser knasigt ut eller bara för att hjälpa till.
Kommer uppdatera här när något görs med bilen, den ställs in om några veckor för att börjas med, innan dess ska jag höja den 1,5-2cm, fixa lite smått, kika över lite fästen för större generator.