7203
Sök

Kör ni mer när bränslepriset är billigare?

7 573 Inlägg
för 22 timmar sedan
The-GOAT skrev:
granadadr skrev:
ja dem är väldigt ofta i vägen,

Vilka är dem?
(Apropå att vara dryg.)

var i inlägget skrev jag att det var du?? Evildan, EV förare så klart, tror nog att du har så pass hög iq att du förstod det
Senast redigerat av granadadr (för 22 timmar sedan)

1 534 Inlägg
för 21 timmar sedan
Blablabla vilken otrevlig stämning det blir, lugna ner er nu. smile

Ontoptic: Nej jag kör inte mer än innan. Enda skillnaden nu är att jag får mer pengar över i plånboken som jag kan göra annat för.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

543 Inlägg
för 21 timmar sedan
granadadr skrev:
The-GOAT skrev:
granadadr skrev:

Vilka är dem?
(Apropå att vara dryg.)

var i inlägget skrev jag att det var du?? Evildan, EV förare så klart, tror nog att du har så pass hög iq att du förstod det

Nej, jag frågade vilka dem är eftersom du varken citerade någon eller syftade på någon.
Hög IQ innebär inte att man är synsk och kan gissa sig till vad som menas i fullständigt ofullständiga texter.
Apropå att vara dryg, sopa rent framför egen dörr.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

7 573 Inlägg
för 20 timmar sedan
granadadr skrev:
The-GOAT skrev:
granadadr skrev:

Vilka är dem?
(Apropå att vara dryg.)

var i inlägget skrev jag att det var du?? Evildan

The-GOAT skrev:
granadadr skrev:
The-GOAT skrev:

Vilka är dem?
(Apropå att vara dryg.)

Nej, jag frågade vilka dem är eftersom du varken citerade någon eller syftade på någon.
Hög IQ innebär inte att man är synsk och kan gissa sig till vad som menas i fullständigt ofullständiga texter.

är ej dryg mot folk som inte är dryga,  sug på den du

543 Inlägg
för 19 timmar sedan
granadadr skrev:
granadadr skrev:
The-GOAT skrev:
granadadr skrev:

Vilka är dem?
(Apropå att vara dryg.)

var i inlägget skrev jag att det var du?? Evildan

The-GOAT skrev:
granadadr skrev:

är ej dryg mot folk som inte är dryga,  sug på den du

"Vem var det som kasta'?"
Kasta inte spjut i växthus.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

1 806 Inlägg
för 7 timmar sedan
Hmm, frågan var om man kör mer bil för att soppan är billigare? Varför skulle en fullvuxen man 57 år med en Renault Clio-04 få för sig att köra mer än man behöver???- E´det roligt att köra bil? Ja skiter i ölen denna Fredag o åker 20 mil med bilen..- fan detta e´ju A-Traktor nivå.
mvh/Husse

Forummoderator
18 472 Inlägg
för 5 timmar sedan
Denna tråden har ju spårat ur rätt friskt. Men tjöta på gubbar!

Nästa vecka ska jag köra cirka 150 mil i tjänsteärenden. intensiv jobbvecka med många timmar bakom ratten. Inte så sugen på att nöjesköra när jag är hemma även om det är gratis.

1 806 Inlägg
för 5 timmar sedan
Hybrid_ skrev:
Denna tråden har ju spårat ur rätt friskt. Men tjöta på gubbar!

Nästa vecka ska jag köra cirka 150 mil i tjänsteärenden. intensiv jobbvecka med många timmar bakom ratten. Inte så sugen på att nöjesköra när jag är hemma även om det är gratis.

Hehe, du e´på min linje- man får köra så det räcker i jobbet. Är väl bara a-traktorgänget som tycker att det är roligt att väsnas o gnaga fram o tbx. på storgatan.  - men det är väl knappast priset på soppa som styr : Pappa betalar...huu
mvh/husse

3 500 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Jag gjorde en bättre investeringen än en EV i höstas.  Jo skaffa mig en elcykel. Att åka till affären eller hämta paket med en bil på några ton är ju fy blä! Cyklade 180 mil från augusti till November gick ner 10kg på köpet. Ska bli intressant hur mycket man hinner cykla nu på sommaren. Nästa år blir det dubbdäck, sitter mer eller mindre slicks på nu. Väntar till barmark.:-)https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178011/178011-186626156a7fc042941884132131bb06.jpg

1 806 Inlägg
för 2 timmar sedan
Low skrev:
Jag gjorde en bättre investeringen än en EV i höstas.  Jo skaffa mig en elcykel. Att åka till affären eller hämta paket med en bil på några ton är ju fy blä! Cyklade 180 mil från augusti till November gick ner 10kg på köpet. Ska bli intressant hur mycket man hinner cykla nu på sommaren. Nästa år blir det dubbdäck, sitter mer eller mindre slicks på nu. Väntar till barmark.:-)https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178011/178011-186626156a7fc042941884132131bb06.jpg

Hmm, snygg cykel, vi kan ta ett varv runt Sommen(sjö) när ja plockar ut min Yamaha R1,a - sist till färjan får bjuda på GT. hehe
mvh/husse

* Voff voff *
11 189 Inlägg
för 1 timme sedan
The-GOAT skrev:
Brådhis, jag fann detta vid en snabb googling.

https://www.google.com/search?q=k%C3%B6 … fId=ChxjMe

Enligt AI:
Data indikerar att elbilsförare ofta kör längre sträckor totalt sett per år jämfört med förare av bensin- och dieselbilar.

This is Money
+2
Här är en sammanställning av körmönstren baserat på tillgänglig forskning och studier:
Högre total körsträcka: Studier från bland annat Storbritannien visar att elbilsägare kör fler mil per år (t.ex. 8 740 miles mot 8 296 miles för fossilbilar 2024?2025).
Lägre kostnad per mil: En bidragande orsak till att elbilar körs mer är att drivmedelskostnaden är betydligt lägre (upp till 70 % lägre än bensin/diesel), vilket gör det ekonomiskt fördelaktigt att använda bilen oftare.
"Mjukare" körstil: En tredjedel av de som bytt till elbil uppger att de har fått en lugnare och mer ekonomisk körstil, vilket innebär att även om de kör längre, kör de mer energieffektivt.
Laddvana: Elbilsförare anpassar sig snabbt till att ladda bilen hemma (ofta nattetid), vilket gör att bilen nästan alltid är "fulltankad" vid start, vilket kan uppmuntra till fler resor.

Sustainable Energy Authority Of Ireland | SEAI
+4
Sammanfattningsvis: Elbilsförare kör mer i den bemärkelsen att de utnyttjar bilen mer frekvent (högre miltal), men detta beror oftast på lägre driftskostnader snarare än att de kör "i onödan" i ordets negativa bemärkelse.

Intressant! smile Tack för infon!

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

1 224 Inlägg
för 18 minuter sedan
Low skrev:

180 mil på tre månader är riktigt bra jobbat! Jag har haft min Evobike sedan 2019 och har cyklat totalt 400 mil.
Man sparar många kronor om man kan cykla till jobbet, hade jag gärna gjort om möjligheten fanns.

Sök