6005
Sök

KÖPRÅD: Dags för en automat 130.000

555 Inlägg
för 1 timme sedan
Mack skrev:
Peter_Janson skrev:
Hybrid_ skrev:
V60 automat? Du vet ju vad du får...

Jo kollar sånna a men många har gått 27k+ mil så känns lite mer lotteri

En kollega har en V60 som rullat över 40k+ och den rullar bara på.

Min V60XC D4 AWD Geartronic -17 hade rullat 15406mil vid inköpet hösten 2020 och strax därefter behövdes ett motorfäste bytas, ett rör till IC började läcka, växellådan började hugga samt några mystiska små elfel uppstod.
Volvos tillförlitlighet anser jag är vida överreklamerad, inte enbart pga den specifika bilen utan med många erfarenheter utav fabrikatet.
Jag slog på den i afton och den är tydligen skrotad sedan 2024, jag vet givetvis inte varför om den blev krockad eller något blev för dyrt att reparera.
Men, det är ju ganska komfortabla stabila lugna bilar att köra.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

Forummoderator
26 646 Inlägg
för 1 timme sedan
The-GOAT skrev:
Mack skrev:
Peter_Janson skrev:

Jo kollar sånna a men många har gått 27k+ mil så känns lite mer lotteri

En kollega har en V60 som rullat över 40k+ och den rullar bara på.

Min V60XC D4 AWD Geartronic -17 hade rullat 15406mil vid inköpet hösten 2020 och strax därefter behövdes ett motorfäste bytas, ett rör till IC började läcka, växellådan började hugga samt några mystiska små elfel uppstod.
Volvos tillförlitlighet anser jag är vida överreklamerad, inte enbart pga den specifika bilen utan med många erfarenheter utav fabrikatet.
Jag slog på den i afton och den är tydligen skrotad sedan 2024, jag vet givetvis inte varför om den blev krockad eller något blev för dyrt att reparera.
Men, det är ju ganska komfortabla stabila lugna bilar att köra.

Ok.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 Inlägg
för 1 timme sedan
Peter_Janson skrev:
Då frugan tagit styrlappen för enbart automat så skall vi sälja nuvarande bil å köpa en automat...
Budget ca 130000:-
Vi är 2 vuxna samt 1 barn..har en V60 2013 nu å vill gärna inte ha mindre bagageutrymme då det räcker precis när vi åker på semester osv...tips på hyffsat skottsäkra bilar?
Vw Golf?
Skoda Octavia?
Mazda 6?
Renault Koleos?
Osv osv

Skottsäker? Var bor ni någonstans? Gaza?

Sök