6630
Sök

JD Powers anger att Volvo och Volkswagen har flest problem av alla bilfabrikat i USA.

560 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
Enligt en undersökning av JD Powers är det Volvo och Volkswagen som är de fabrikat i USA som har flest problem.
De har cirka dubbelt så många fel som branschgenomsnittet anges det.

Jag har länge hävdat detsamma att dessa bilmärken inte är så problemfria som många gorgare förefaller anse.

Länk till artikeln från AMS givetvis.

https://www.automotorsport.se/nyheter/n … d=97758_v0

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

6 275 Inlägg
för 7 timmar sedan
Å andra sidan är Buick, Mini, Cadillac och Chevrolet nummer 2-5 i listan med minst antal fel så jag vet inte hur tillförlitligt det är. Och att volkswagen är skräp är väl inte kontroversiellt numera, liksom att volvo inte är vad de var på den svenska tiden.

Forummoderator
18 489 Inlägg
för 4 timmar sedan
Utmarks-Loke skrev:
Å andra sidan är Buick, Mini, Cadillac och Chevrolet nummer 2-5 i listan med minst antal fel så jag vet inte hur tillförlitligt det är. Och att volkswagen är skräp är väl inte kontroversiellt numera, liksom att volvo inte är vad de var på den svenska tiden.

Har väl lite och göra med brukaren med. En Mini som försiktigt framförs (och servas nitiskt) av en frisör i förorten håller ju.

954 Inlägg
för 2 timmar sedan
The-GOAT skrev:
Enligt en undersökning av JD Powers är det Volvo och Volkswagen som är de fabrikat i USA som har flest problem.
De har cirka dubbelt så många fel som branschgenomsnittet anges det.

Jag har länge hävdat detsamma att dessa bilmärken inte är så problemfria som många gorgare förefaller anse.

Länk till artikeln från AMS givetvis.

https://www.automotorsport.se/nyheter/n … d=97758_v0

Jag säger inte emot, har också upplevt att svenskar tycker moderna Volvo är mycket mer pålitliga än dom egentligen är.
Däremot ska vi ta detta med en nypa salt ändå, det är en amerikansk undersökning vilket betyder att dom baserar det på bilar byggda i USA. Både VW och Volvo har fabriker i Amerika och dels bygger bilarna lite annorlunda på grund av regler och dels kanske inte bygger bilarna lika bra som europeiska fabriker.
Om jag ska gå efter vad som skrivs på de amerikanska bilforum jag är inne på så är det mycket fel dom har på sina bilar som vi inte hört talas om här, på flera olika märken.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Sök