6592
Sök

Yttre drivknut missljud

660 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Nån vecka sedan råkade jag höra lite missljud detta kända ljud typ från drivknut/drivaxel när jag smygkörde typ tomgångsfart både frammåt o bakåt o lite vid styrning. Inte jättemycket. Jag haft stereon på jämt så jag har inte hört det innan och vet inte hur länge det låtit. Men har inte låtit nåt i högre hastigheter. Idag tänkte jag köra lite cirklar för att kolla vilken sida och lite fram och tillbaka. Men inget missljud alls nu och har kört 2 dagar nu inget låter alls från det där ljudet. Jag slängde opp bilen på domkraften rullade runt hjulen båda sidor inget ljud, drog i drivaxlarna inga större glapp mer än normal glappet. Men båda yttre drivknutsdamaskerna är trasiga och slängt ur sig fett här o var under skärmen.  Om nu drivknuten skulle vara helt slut o skadad skulle väl det fortsätta att låta eller? jag kört lite idag och inga missljud alls.  Är det dags byta damaskerna och tänkte köra delbara damasker för att slippa lämna in o byta drivknuten/damaskerna om det ändå inte är nåt missljud nu på nån sida. Nån tanke tankar på detta?   Mvh Lassehttps://www1.garaget.org/gallery/images/60/59320/59320-ea57e50238f12b1eb189521281d41622.jpg

Sök