4883
Sök

Kia Ceed 2017 batteritorsk med jämna mellanrum. Varför?

* Voff voff *
11 312 Inlägg
för 36 minuter sedan
Sannolikt är det ditt användningsmönster, dels kortkörningarna men dels också att du förbrukar av det utöver så att säga vanlig användning, som tömmer det.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

38 Inlägg
för 21 minuter sedan
Trådstartare
Jag får helt enkelt köpa en extern laddare och stödladda ibland då. Vinter och när jag ska belasta batteriet som under sup-säsongen.

4 199 Inlägg
för 16 minuter sedan
Batteriet är provat under belastning.
Bara mäta spänningen duger inte för en hälsostatus, utan det ska mätas spänningsfall över belastning över en kortare tid, vilket gjordes.
Batteriet har levererat vad det borde.
Det är inte en multimeter som använts utan en batteritestare.

Man kan naturligtvis inte 100% utesluta andra fel, men för mig verkar det inte märkligt att det blir batteriproblem som scenariot beskrevs.

Underhållsladda ibland. Speciellt inför och efter tex pumpande.
Finns billiga laddare, (några hundra) förutsatt givetvis att 230v ström finns vid bilen.
Sätt plus på pluspolen och minus i chassiet/motorn. Då går allt ström via BMS så systemet är med på noterna.
Senast redigerat av Mossan1 (för 15 minuter sedan)

* Voff voff *
11 312 Inlägg
för 15 minuter sedan
Ansan skrev:
Jag får helt enkelt köpa en extern laddare och stödladda ibland då. Vinter och när jag ska belasta batteriet som under sup-säsongen.

Eller köpa en vettig startbooster som du kan driva din pump på, som en bonus kan du kabla igång dig själv om det skulle behövas.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök