6409
Sök

Gps

14 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
Hej
Köpte just en Honda CR-V Hybrid/Bensin Comfort 2WD AT 2019 som saknar både gps och backkamera ( för dom tillverka en billigare variant till Europa)
Kan man monter in dessa grejer men det kostar väl en massa slantar
Tack på förhand vid svar

844 Inlägg
för 6 timmar sedan
vad ska du med back kamera på en person bil... lär dej köra bil istället

14 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
Oj va du var rolig må jag skratta Ha ha
Senast redigerat av cheva99 (för 5 timmar sedan)

943 Inlägg
för 5 timmar sedan
Ja det går att eftermontera, men det innebär att både backkameran inklusive GPS  måste monteras.
Ett enklare om inte lika snyggt är en eftermarknadskamera och en mobilhållare där du använder Googlemaps i din telefon.
Det absolut enklaste är iofs att du köper en bil från början med den utrustning du villhöver, men ibland trillar man över rätt exemplar i övrigt.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

8 122 Inlägg
för 3 timmar sedan
cheva99 skrev:
Hej
Köpte just en Honda CR-V Hybrid/Bensin Comfort 2WD AT 2019 som saknar både gps och backkamera ( för dom tillverka en billigare variant till Europa)
Tack på förhand vid svar

Alla CR-V för den europeiska marknaden tillverkas i England.
CR-V finns i 4 olika utrustningsnivåer, 2WD eller 4X4, automat och manuell, 2.0 eller 1.6 lit bensinmotorer - om diesel obekant.
Före våren 2015 4X4 med hydraulisk inkoppling av bakaxeln - mindre bra = långsam!
Fr o m sommaren 2015 elektrisk inkoppling av bakaxeln - fungerar mycket bättre - men inte som en riktig 4X4-bil.

Allt går att montera - backkameror finns hos bl a Biltema.

GPS finns att montera på instrumentbrädans ovansida med magnet som fästes på plåtbricka som monterats med dubbelhäftande tejp.
TomTom rekommenderas.

Största nackdelen med "moderna" CR-V (utan reservhjul på bakluckan) är högt vägbuller och låg markfrigång.

B t w - har din CR-V inte ens "pipare" fram och bak?
Är den privatimporterad eller generalagentsimporterad?
Såvitt känt har inte "snikare" sålts i Sverige - bara Englandstillverkade.
Kan din bil ha kommit till Sverige som flyttgodsimport, och därmed är sämre utrustad än "svensksålda" CR-V?
Transportstyrelsens fordonsuppgifter omfattar även tillverkningsland.

8 122 Inlägg
för 3 timmar sedan
The-GOAT skrev:
Ja det går att eftermontera, men det innebär att både backkameran inklusive GPS  måste monteras.
Ett enklare om inte lika snyggt är en eftermarknadskamera och en mobilhållare där du använder Googlemaps i din telefon.
Det absolut enklaste är iofs att du köper en bil från början med den utrustning du villhöver, men ibland trillar man över rätt exemplar i övrigt.

Ja så är det!

14 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
torsen skrev:
cheva99 skrev:
Hej
Tack på förhand vid svar

CR-V finns i 4 olika utrustningsnivåer, 2WD eller 4X4, automat och manuell, 2.0 eller 1.6 lit bensinmotorer - om diesel obekant.
Före våren 2015 4X4 med hydraulisk inkoppling av bakaxeln - mindre bra = långsam!
Fr o m sommaren 2015 elektrisk inkoppling av bakaxeln - fungerar mycket bättre - men inte som en riktig 4X4-bil.

GPS finns att montera på instrumentbrädans ovansida med magnet som fästes på plåtbricka som monterats med dubbelhäftande tejp.
TomTom rekommenderas.

Största nackdelen med "moderna" CR-V (utan reservhjul på bakluckan) är högt vägbuller och låg markfrigång.

Kan din bil ha kommit till Sverige som flyttgodsimport, och därmed är sämre utrustad än "svensksålda" CR-V?

14 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Den är inporterad till Finland
Blev lite lurad för en firma tog den till Åland från Finland så jag köpte grisen i säcken
Trodde att allt fanns i den så man att slapp Tomtom:arn
Men annars är den ok. Ligger bra på vägen och det bär av när man trycker lite mera på gaspedalen
Bränsleförbrukningen ligger på 6,4L/100km. Har inte märkt  så mycke av ljud från ringarna fast dom är 9 år gamla.
Sen slipper man el.laddningen för motorn laddar när den är inkopplad
Senast redigerat av cheva99 (för 1 timme sedan)

14 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
torsen skrev:
cheva99 skrev:
Hej
Tack på förhand vid svar

TomTom rekommenderas.

Fri fart för ett fritt folk!
15 264 Inlägg
för 1 timme sedan
ganska enkelt köp tex en pioneer bilstereo med skärm.som har stöd för android auto   montera en kamera där bak och anslut mobilen   behöver man offline stöd går det utmärkt att ladda ner kartorna i offline läge på google maps.

Kör fort så hinner inget hända...

844 Inlägg
för 41 minuter sedan
cheva99 skrev:
Oj va du var rolig må jag skratta Ha ha

men ärligt, va ska du med bak kamera på en personbil.
så jävla svårt är det inte att backa. o kan man inte det utan kamera ska man inte ha körkort
jag är 60+ o har kört bil sen jag var 17 o inte fan har jag backat på något o alldrig haft nån bak kamera
jag har bak kamera i husbilen, men använder den alldrig. för jag kan backa

Sök