för 56 minuter sedan
Trådstartare
Uppdatering 261011
Vet inte riktigt om jag törs skriva detta, och det av två anledningar.
Det ena är för att jag inte vill jinxa det hela och den lilla nyhet jag har är så ny och knappt "kläckt" att den lika gärna kan fallera innan den ens har startat..men jag har kanske hittat en öppning gällande lacken.
Det har ju hänt lite grand i livet, som kanske bekant. Bland annat sa jag ju upp mig från förra jobbet och har nu de senaste åren arbetat som inhyrd terminalarbetare här i stan - något jag trivs jävligt bra med bör sägas. Och eftersom frugan har en stadig inkomst så gör det inget om min inkomst då och då dippar..det är som det är när man är just inhyrd. Men det funkar!
Hursom, mitt jobb ska visa sig ha fler fördelar än bara en inkomst. Ty bortsett från att jag då och då nyttjar faciliteterna - efter arbetstid - så man kan pyssla i värmen så träffar jag många trevliga chaufförer att snacka lite skit med.
En av dessa chaufförer har visat sig vara inte bara väldigt Volvo-intresserad, utan kör, som jag förstår, en 245:a till vardags.
Av den här anledningen har det blivit lite prat om både hans projekt (för det är väl det man kallar det för när det alltid pysslas med något?) och när jag nämnde mitt (med all dess historia) så berättade han att han minsann ska gå en privat utbildning som lackerare. När jag fick höra den här nyheten så tände jag förstås till på alla cylindrar..kanske han kan tänka sig att åta sig mitt projekt? (jag föreslog att han kunde rent utav öva på min bil..jag har ju inte planerat en "show-finish")
När allt kommer omkring så vill jag ju bara på med färgen..och han har ett jävligare jobb framför sig personligen som ska lacka sin 245:a med flakes och grejer!
Så han fick fundera lite på det hela och återkom med, citerat; "inte nu - jag vill gå utbildningen först". Och klart det är ok!
Menar. Bilen står där den står. Tiden i mitt tycke har gått ut för nuvarande planen, det är bara att inse att det inte kommer att ske. Då känns detta bättre.
Än en gång känns det som att man famlar i mörkret och bara hoppas på att man hittar en vettig dörr att öppna..men jag kan samtidigt inte ge upp nu. Inte nu när man har kommit så här långt. Såväl min far som min bror tycker nog hellre att jag borde sälja skiten som den står men jag bara vill inte - inte nu!
Nog för att man själv har tänkt tanken både en och tio gånger men frugan tycker hellre jag ska ta den här chansen i stället, och jag går just nu på hennes linje.
Men vi får se. Ville bara uppdatera lite om läget.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.