4259
Sök

Min Volvo 940 Turbo bara dör ibland :(

45 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
Volvo__Mannen skrev:
det enklaste sättet att ta reda på om det är en plus är ju att kolla effekten i regbeviset

det står i mitt regg papper 165hk som alla andra Turbo.

45 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
tias aka katten skrev:
står inte i regbeviset....sitter en vakum historia på luftburken med tre slangar som går te wastegaten å te luftburken, höjer trycket i 30sek(?) på fullgas över 4500rpm

Stämmer nog ganska bra det där då kan jag konstatera jag har en Turbo + För de tär rpecis så det blir + att min laddar då ca 0.8-0.9 bar smile

-utan 940
1 728 Inlägg
31 juli 2007
SammyP skrev:
Det är som en T-koppling precis ovanför fördelarlocket och när jag kopplar bort den slangen så slutar min turbo mätare i bilen att funka och när jag pluggar på den igen funkar den som den ska så det måste ju va den slangen till den mätaren elr?

Kanske är en Turbo+ jag har då? för det är precis så det händer, han laddar hela tiden ca 0.4bar Men när jag har gasen i botten och vid ett visst vartal(högt) så sticker mätaren upp mellan 0.8-0.9 bar.

Vad innebär detta med Turbo+ Vad är det? Hur funkar det?

Tacksam för alla tips, råd, förklaringar etc smile

Då är det slangen till mätaren men jag tror inte att det sitter något T-kors på den i min bil, det kanske är en tidigare ägare som pillat med den.

Utan Turbo+ sitter det bara en slangstump mellan turbon och tryckklockan, med Turbo+ sitter det en magnetventil med 3st slangar kopplade till sig som går till turbon, tryckklockan och luftburken.

impresst skrev:
har du turbo+ så är det ett annat avgas på o nått annat chip eller nått sånt.. stog så i kompisens bil.. om du har alla böcker o sånt till bil så ska det va en speciell bok som står turbo+ på..

Det ska inte skilja nånting på chippen, Turbo+ är helt fristående från övriga styrsystem och något grövre original-avgassystem än 2,25tum har jag aldrig hört talas om.
Senast redigerat av Andreas 940 (31 juli 2007)

45 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
Andreas 940 skrev:
SammyP skrev:
Det är som en T-koppling precis ovanför fördelarlocket och när jag kopplar bort den slangen så slutar min turbo mätare i bilen att funka och när jag pluggar på den igen funkar den som den ska så det måste ju va den slangen till den mätaren elr?

Kanske är en Turbo+ jag har då? för det är precis så det händer, han laddar hela tiden ca 0.4bar Men när jag har gasen i botten och vid ett visst vartal(högt) så sticker mätaren upp mellan 0.8-0.9 bar.

Vad innebär detta med Turbo+ Vad är det? Hur funkar det?

Tacksam för alla tips, råd, förklaringar etc smile

Då är det slangen till mätaren men jag tror inte att det sitter något T-kors på den i min bil, det kanske är en tidigare ägare som pillat med den.

Utan Turbo+ sitter det bara en slangstump mellan turbon och tryckklockan, med Turbo+ sitter det en magnetventil med 3st slangar kopplade till sig som går till turbon, tryckklockan och luftburken.

impresst skrev:
har du turbo+ så är det ett annat avgas på o nått annat chip eller nått sånt.. stog så i kompisens bil.. om du har alla böcker o sånt till bil så ska det va en speciell bok som står turbo+ på..

Det ska inte skilja nånting på chippen, Turbo+ är helt fristående från övriga styrsystem och något grövre original-avgassystem än 2,25tum har jag aldrig hört talas om.

Aha okej men jag hittade skarven ovanför fötterna, så nu är det fixat! Tack så mycket smile
Senast redigerat av SammyP (31 juli 2007)

Sök