4341
Sök

Fråga ang fördelarlocket !

Avstängd
1 266 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
hallå, ska fixa lite med bilen nu...och jag har fått tag i 2 nya spridare då jag tror 2 av mina spridare är sönder, så jag undrar kan jag blanda dom med mina ?dom 2 nya är från en Volvo 760 turbo ***Bosch 0 280 150 355 *** Turkos 300cc/min 3 bar...ska sitta i en 740 tic -86 b230et
Senast redigerat av TheFinnishFlash (3 augusti 2007)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

1 827 Inlägg
3 augusti 2007
det ska du ju egentligen inte göra, men håller dom samma ohm och du är säker på att det är samma CC så ska det väl inte spela så stor roll... Men provmät dom först innan du monterar.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Avstängd
1 266 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
Eisenhut skrev:
det ska du ju egentligen inte göra, men håller dom samma ohm och du är säker på att det är samma CC så ska det väl inte spela så stor roll... Men provmät dom först innan du monterar.

Jag kollade lite närmare på dom, och det var exakt samma siffror som på mina spridare...aja nu kommer det bensin ur alla, men bil jäveln går fortfarande dåligt...det händer ingenting när jag drar ut 2ans och 3ans tändhatt när motorn är igång...jag skruvade bort fördelarlocket, och såg att det var svart beläggning på dom där metall grejjorna där i, jag skrapade bort det, men ingen skillnad...ett tag när jag kollade in i fördelarlocket, när motorn var igång såg jag massor med gnistor, men inte sen Är det normalt ????

1 567 Inlägg
3 augusti 2007
TheFinnishFlash skrev:
Eisenhut skrev:

Jag kollade lite närmare på dom, och det var exakt samma siffror som på mina spridare...aja nu kommer det bensin ur alla, men bil jäveln går fortfarande dåligt...det händer ingenting när jag drar ut 2ans och 3ans tändhatt när motorn är igång...jag skruvade bort fördelarlocket, och såg att det var svart beläggning på dom där metall grejjorna där i, jag skrapade bort det, men ingen skillnad...ett tag när jag kollade in i fördelarlocket, när motorn var igång såg jag massor med gnistor, men inte sen Är det normalt ????

Byt allt!! rotor tänkablar fördelare stift..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Avstängd
1 266 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
940R skrev:
TheFinnishFlash skrev:
Eisenhut skrev:

Byt allt!! rotor tänkablar fördelare stift..

jo jag tänkte det, men är det normalt, att man ska se gnistor i det lilla hålet där man ser in i fördelarlocket ??

1 567 Inlägg
3 augusti 2007
Nej inte så tydligt!! låter som du har fått ett överslag..Byt allt och se om det blir bättre ...Om inte så har du nya tänddelar och kan utesluta det.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Avstängd
1 266 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
940R skrev:
Nej inte så tydligt!! låter som du har fått ett överslag..Byt allt och se om det blir bättre ...Om inte så har du nya tänddelar och kan utesluta det.

Jaså ? okej då ska jag göra det smile

Sök