3935
Sök

Volvo 244 79 Custom bygge? Hjälp med tips och ideer!

5 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
Tjenare på er alla här,

Är så att ja köpte en gamal 244 av årgång 79 som ja skulle ha som hundbil, Nu under semestern har jag bytt trösklar, golv,sparklåder samt skärmkanter bak på bilen, Så nu står den grundlackad och annars helt klar i min verksta precis som ny wink

Nu efter allt svtetsande och grejande med bilen så blev ja lite fundersam på om ja inte skulle ta o göra något roligt custom bygge med den inann lacken åker på, då ja inte länge behöver bilen till mina hundar....(köpte en annan bil till dom)

Det ända ja tänkt själv att göra är att lägga igen dörrhandtag,tanklock och lägga igen hela bakänden på bilen så han blir helt slät och rund i baken och bygga in nya bakljus,blinkers etc på insidan skuff på något sett, och även sätta tanklock på bakänden (runt cromat) liknande jänk, svårt att förklara med ska försöka hitta någon bild på något liknande.

Vill bara ha era tips och ideer på vad ja kan göra. Och kanske några bilder på några byggen vore välkommet!!

Jag är allergisk mot allt vad, kjolpaket och vingar är. Utan här är det plåt och svets som gäller.

Mer åt oldschool, lowrider hållet.

Lamelldiffad
121 Inlägg
4 augusti 2007
Släta till dropplisterna . Det är snyggt smile

3 627 Inlägg
4 augusti 2007
Okej.. ta inte bort dörrhandtagena! ersätt dem med S40 handtag med krominlägg smile Sen så bakdelen.. vad är det för sorts bakdel du har?

Har du inga bilder på den som du kunnat lägga upp? Får jag se bilder så ska jag nog kunna hjälpa dig långt på traven smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

5 Inlägg
4 augusti 2007
Trådstartare
ToXtreme
hej hej!

Ja tror ja fick upp en bild i galleriet. Kladdade lite i paint så du förstår.

Allt plåt ja målat rött skär ja bort, Och ersätter med ny plåt som går längsmed skuffkanten som ja målat med blåa sträck. Då kommer bakänden bli helt slät o fin, Sen skär ja hål på den nya plåten, och sedan monterar nya baklampor på insidan av skuffen så dem syns genom hålen ja skurit upp i den nya bakplåtet...... e vafan skit svår o förklara...... hoppas du fattar någelunda iaf..?

Sök