3292
Sök

Laddtryck i 850 T5?

31 Inlägg
18 augusti 2007
Trådstartare
Någon som vet va laddtrycket ligger på orginal i en 850 T5?
Även hur man ställer upp de.

Reality Beats Fiction By Far

Badass
89 Inlägg
18 augusti 2007
Den borde väl ladda runt 0,67 om jag inte missminner mig...
Du ska inte ställa upp laddet själv.... Chippa isf

Signaturtext..

4 824 Inlägg
19 augusti 2007
Precis ska ladda runt 0,65

För chipning rekomenderar jag dig att åka till Autotech ( www.atechmotor.com ), ligger visseligen i Trollhättan men det är värt att åka dit istället för att åka till dom som ligger här i stan.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Bamse940Ltt
19 augusti 2007
jag skulle skicka boxen till motornord om du vill ha den chippad... dom är riktigt duktiga..

www.motornord.se

8 263 Inlägg
19 augusti 2007
Arvestrand skrev:
Någon som vet va laddtrycket ligger på orginal i en 850 T5?
Även hur man ställer upp de.

0,65-0,68 bar ligger det på orginal.

Antingen så kortar man wg-staget, eller så bygger man om till manuell laddtrycksstyrning. Nu är det väl inte att rekommendera, även om det fungerar. Skaplig ras-risk och ohälsosamma avgastemperaturer. Men det är ju billigt...
Jag har provat och jag har klarat mig, men laddtrycksexperiment kan vara ohälsosamma. Mitt tips är att du lägger dig på max en bar. Du kan ladda mer, men det ökar bara risken för otrevliga överaskningar.

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
19 augusti 2007
1,2 ska vara absolut maxladd enligt autotech med deras chip.. och dom är riktigt duktiga på det dom gör.. så satsas på dom.. kanske en liten bit å åka men dom har full koll på vad dom gör

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

Forummoderator
9 299 Inlägg
19 augusti 2007
Kan man få rekommendera en elektronisk boost controller. Greddy och de andra har ju sådana. Så kan man med ett knapptryck byta ladd om man måste. Låter dumt att åka runt i bruks/familjebilen o chansa med ett så högt laddtryck som 1.2. Klarar ringarna det?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 824 Inlägg
19 augusti 2007
Det är inte kolvarna som sätter stop vid 1,2 bar utan det är vevstakarna som förövrigt kan krokna vid lägre laddtryck än så om man har otur då det är dom som ger sig först när man ökar laddtrycket.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök