5376
Sök

Volvo 760 med t5?

Inte som alla andra.
63 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
jaha nu ligger jag i nya tankar med min 760... vet inte om det existerar någon i sverige med t5 motor ! men det vore asballt! Någon som vet mer om detta? t.ex om det finns eller var man kan koma över en fin t5a big_smile antar att motorfästena från typ v90 borde passa ganska bra. annars har jag inga problem att bygga eget.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka på - Albert Einstein

Proljece?
1 464 Inlägg
19 augusti 2007
Vrf inte trycka in en 350? Både låda och motor såklart!

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Golfare
164 Inlägg
19 augusti 2007
Steel88 skrev:
jaha nu ligger jag i nya tankar med min 760... vet inte om det existerar någon i sverige med t5 motor ! men det vore asballt! Någon som vet mer om detta? t.ex om det finns eller var man kan koma över en fin t5a big_smile antar att motorfästena från typ v90 borde passa ganska bra. annars har jag inga problem att bygga eget.

asså sorry..men ja vet inte om du skojar nu..?
t5 motorn är ganska "supervanligt byte" i volvo-motorbytar-kretsar..
Visst, de finns säker fler folk som äger 200 serien som byter till t5:an än va de finns folk i 700 serien..men bytet är väldigt vanligt..

Inte för att de borde spela någon större roll annars, för motorn är väldigt trevlig och du hämtar lätt ur massa pållar å vrid ur den.

motorer och lådor etc hittar du på www.blocket.se,www.bildelsbasen.se och www.laga.se

dom två sistnämda är en samlingsplats för alla/dom flesta skrotar runt om i sverige.

lycka till!
Senast redigerat av Karl_Kravall (19 augusti 2007)

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
19 augusti 2007
Steel88 skrev:

Det är inget ovanligt byte, våra grannar i garaget har byggt om mins 5 st det senaste halvåret.

Varför inte en 3.0l 6:a med dubbelturbo, det är nog lite ovanligare

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Inte som alla andra.
63 Inlägg
19 augusti 2007
Trådstartare
Trozzo skrev:
Steel88 skrev:

Det är inget ovanligt byte, våra grannar i garaget har byggt om mins 5 st det senaste halvåret.

Låter frestande big_smile var hitta rjag en big_smile

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka på - Albert Einstein

Golfare
164 Inlägg
20 augusti 2007
Steel88 skrev:
Trozzo skrev:
Steel88 skrev:

Låter frestande big_smile var hitta rjag en big_smile

eh..länkarna som du redan fått i tråden?

Sök