3490
Sök

Finns det ingen rättvisa?

113 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
Måste få skriva av mig lite...
Hade inbrott i bilen för nån månad sen och de snodde min kära laservarnare. Nån vecka efter åker jag dit i en laserkontroll på E4'an mitt i natten och blir av med lappen i 3 månader och får lite fina böter...
Skulle precis köpa ny bil när detta inträffade, och helförsäkring skulle kosta ~5500kr/år.
Jaja, bara börja cykla. En vecka cyklar jag, sen snor nån jävel min cykel... Skaffar en till, och dom snor den också... TACK!
Sen försöker nån sno mina original volvo-fälgar, vilket resulterar i att när en polare till mig ska låna bilen så sitter hjulet endast fast på låsbulten...
Igår skulle man bära upp lite skit på vinden, och när man kommer upp så upptäcker man att man haft inbrott och nån har snott allt av värde. Bl.a. mina playstation konsoller m.m.
Och idag skulle jag kolla vad helförsäkring skulle kosta till bilen jag ska köpa.
Börjar med att tjejen i andra sidan luren gratulerar till mitt nytagna körkort... Nä, jag har haft körkort i över 3 år upplyser jag henne om. Tydligtvis så räknas det som att jag haft körkort sen jag fick tillbaks lappen. Och tack vare detta ska det nu kosta ~12500kr/år i helförsäkring, 7000kr mer än innan (!)
Det kvittar ta mig fan hur mycket man jobbar och står i för att få lite pengar över till annat så blir man av med dom för att folk ska jävlas med en..

Blir så förbannat trött på allt, var fan är rättvisan?...

139 Inlägg
21 augusti 2007
Det där låter helt sjukt hmm det är då fan att man inte få har något ifred! :S sad

Greve
135 Inlägg
21 augusti 2007
Fy fan vad surt!! Tänk om du inte kört för fort...

346 Inlägg
21 augusti 2007
Kan också skriva av mig och hijacka trådan. Nån jävel kör in i mig förr förra måndagen.  Dörren sönder repad backspegeln hänger och dinglar. Aja Meckar ihop backspegeln gasar ner till Göteborg från stockholm till paul min lackerare. Lackas om fint som fan åker hem Nu igår var man på ica  kommer ut tro fan att det e nån som repat upp samma dörjävel !

Skogs Arbetare
413 Inlägg
21 augusti 2007
surt,    mycket surt

Go For It!!

Golfare
164 Inlägg
21 augusti 2007
yikes
Ja du, va ska ja säga?
Mkt skit på kort tid..
du har drabbats av samma symptom som ja har..

Kan kallas många saker, men väljer nog "mänskliga otursfaktorn" som ett ex och när turbollar vinner på lotto etc reduceras deras otur och vissa andra stackare får kometer i pallet/allt stulet/hittar sin tjej som halkat på ett bananskal å landat på nån annans snubbes organ i sängen etc..listan kan göras lång på allt..

Svårt att se saker ljust när de är mörkt och lampan e död..

Vet inte vilka uppmuntrande tips ja kan komma med men nått som kan hålla koll på humöret är; ut å spring/träna, köp en boxboll, bor du på landet; dra ut å skrik som bara fan i skogen.

Finns alltid nått som kan väcka lite glädje i kroppen om man letar noga, men det gäller ju att orka hitta det oxå..

Håller tummarna!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
21 augusti 2007
lås in dina grejjer mer säkert... tex: en playstation skall inte ligga på en vind som många andra har tillgång till...  även om du kan låsa in de....    sen vettefan var du hadde allt de andra men jag skulle låst in allt noga...!   och jag skulle inte köra för fort....

bara att bita ihop så blir allt bättre snart....

blacken
21 augusti 2007
Karl_Kravall skrev:
yikes
Ja du, va ska ja säga?
Mkt skit på kort tid..
du har drabbats av samma symptom som ja har..

Kan kallas många saker, men väljer nog "mänskliga otursfaktorn" som ett ex och när turbollar vinner på lotto etc reduceras deras otur och vissa andra stackare får kometer i pallet/allt stulet/hittar sin tjej som halkat på ett bananskal å landat på nån annans snubbes organ i sängen etc..listan kan göras lång på allt..

Svårt att se saker ljust när de är mörkt och lampan e död..

Vet inte vilka uppmuntrande tips ja kan komma med men nått som kan hålla koll på humöret är; ut å spring/träna, köp en boxboll, bor du på landet; dra ut å skrik som bara fan i skogen.

Finns alltid nått som kan väcka lite glädje i kroppen om man letar noga, men det gäller ju att orka hitta det oxå..

Håller tummarna!

Jag vet något annat som skulle pigga upp en. Det är att man lagligen fick spela "Du Gamla du fria" på tjuvjäklarnas huvuden. Med ett basebollträ (utav aluminium).
Senast redigerat av blacken (21 augusti 2007)

Colaberoende
1 219 Inlägg
21 augusti 2007
Ett tv-spel ska användas. inte ligga på en vind.
Men jag håller med dig. Sån otur som du har haft ska man inte ha.

Jag och tjejen hålle rpå att kolla efter en ny bil och då ska vi sälja tjejens 05:a.
Idag kommer hon hem från sin mor som städar ur bilen grundligt och berättar att hennes mor har hittat en massa ränder från taket och ner (repor i lacken).
Troligen så har en av katterna här försökt sig ta sig upp på bilen och kanat ner med klorna.
Tjejens billack är överkänlig. Svart metallic med vit grundfärg under. Tål inte att en fluga går på bilen ens.

Nu har jag också fått skriva av mig.

/Ena

Busdriver
389 Inlägg
21 augusti 2007
inför hårdare straff på all form av stöld. tror att folk skulle tänka till både en och två gånger innan dom stal nåt, om det kostade en högerhand.

Skogenracing.com
154 Inlägg
21 augusti 2007
DoomDevil skrev:
Börjar med att tjejen i andra sidan luren gratulerar till mitt nytagna körkort... Nä, jag har haft körkort i över 3 år upplyser jag henne om. Tydligtvis så räknas det som att jag haft körkort sen jag fick tillbaks lappen.

Bara höra av dig till dom som utfärdar körkortet att du vill ha deet gamla datumet, dvs när du tog det första gången skrivet på kortet.

Muttley
21 augusti 2007
JBlom skrev:
DoomDevil skrev:
Börjar med att tjejen i andra sidan luren gratulerar till mitt nytagna körkort... Nä, jag har haft körkort i över 3 år upplyser jag henne om. Tydligtvis så räknas det som att jag haft körkort sen jag fick tillbaks lappen.

Bara höra av dig till dom som utfärdar körkortet att du vill ha deet gamla datumet, dvs när du tog det första gången skrivet på kortet.

tror inte de går nu? utan de är när du får ut de "nya" körkortet, mest för att ja just precis försäkring och liknande. blir ju dyrare ifall man inte lyder lagen.

264 Inlägg
21 augusti 2007
Sjuk otur Doomdevil... Beklagar verkligen, men nu kan det väll iaf bara bli bättre framöver.
Mvh Kristoffer

VTEC - när andra växlar är det dags att gasa

113 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
Tack för alla kommentarer.

JBlom skrev:
DoomDevil skrev:

Det står att jag tagit det 2004 på baksidan av lappen. Men försäkringsbolaget får ett annat datum nånstans.
Dubbelt straff, känns ju förbannat bra... Inte undra på att folk skriver bilar på sina föräldrar m.m.

96 Inlägg
22 augusti 2007
Edman skrev:
inför hårdare straff på all form av stöld. tror att folk skulle tänka till både en och två gånger innan dom stal nåt, om det kostade en högerhand.

lol

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
22 augusti 2007
tkd_rille skrev:
JBlom skrev:
DoomDevil skrev:

tror inte de går nu? utan de är när du får ut de "nya" körkortet, mest för att ja just precis försäkring och liknande. blir ju dyrare ifall man inte lyder lagen.

när jag vart av med mitt fick jag en spärrtid på 3månader, efter 5 månader jag hade jag kortet igen, fick göra om teori och uppkörningen, men när jag fick körkortet så står det gamla datumet på det.

Och katter som går på bilen är det värsta som finns

Vilket jävla drag :)

The weirdo with a beardo
54 Inlägg
22 augusti 2007
Efter regn kommer solsken smile

Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.

Sök