Det här fick mamma och pappa aldrig reda på

decib3L Körv
21 juli 2007 · 3 535 Inlägg

krossa skrev:
Igår hände nått som jag inte kommer berätta iaf.
Jag och 3 andra var hos en kompis (15år gammal) och hade lite att göra så våran kompis gick ut i hallen tog bil nyckeln sen kom han å fråga om vi ville komma och kolla på deras nya v70:i
Så vi går ut och öppnar bilen och kollar runt och testsitter lite och just när vi gör de vrider han om nyckeln och lägger in backen sen bränner de iväg.

Så efter ett tag låg vi i 190 efter en smal jävla grusväg och sen skulle han givetvis styla så han drog ut lite närmare diket och då smäller det till som fan under bilen och vi åker ner i dicket med 2 hjul i 180-190 knyck.
Men som tur var gick det iaf bra och jag sa att idioten fick stanna, så han stannade och jag tog över och körde lagligt sista biten hem till han. ((Eller inte helt lagligt då jag är 17, men jag har då iaf lite mer körkänsla än han då jag övningskört många år))

Själv har jag ju annars varit ute med 240in och Bmwn och sladda i skogen ovanför vår stuga, och det är då ingen fara att vara där och köra.
Men där vi körde igår var bara idioti, är en by där det bor 5000 pers och han ligger och kör 190, så en sak är säkert och det är att jag kommer aldrig åka/köra i "byn" nåmer utan håller mig till skogarna istället smile

Början låter som en historia om några grabbar som dött.


Förövrigt var det en sjuhelsike jävla tur att ni överlevde pga. hans dumhet.

Truckdriving Man
golf88
20 augusti 2007 · 956 Inlägg

brukar oftast köra lugnt med deras grejer..men dom har ju bmw..så på vintern händer det allt att man kopplar ur antispinn:p

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Xoff Volvo tönt... =)
20 augusti 2007 · 2 344 Inlägg

lekte i en stor vatten pöl (skapade vattenplaningar) sedan gick det lite väl fort sista gången så jag hamnade i diket, tog mig å polaren bra många timmar innan vi fick upp bilen, det vet dom inget om... annars brukar jag vara ärlig...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
bumpe Lastbilsmekaniker
20 augusti 2007 · 3 878 Inlägg

Eliza skrev:
Noway, har för mkt respekt för både mina föräldrar och andras grejer. Kör jag ngn annans bil är jag mer rädd om den än mina egna.
Och det vet dom som lånar ut bilarna till mig också..

Finns ett undantag och undantaget bekräftar ju regeln. Firmabilen, finns ingen på jobbet som inte drar den till rött VARJE gång...
Sen till topic så höll jag på att köra över mor med nämnda firmabil, som tur var såg hon varken mig eller firmaloggan, won't tell tongue

Senast redigerat av bumpe (20 augusti 2007)

Mack Forum- och sitemoderator
20 augusti 2007 · 26 167 Inlägg

Mina föräldrar vet om allt..men appropå hur blåögda dom kan vara
när dom får reda på vad som skett.

Kraschade farsans skoter - eller familjens så kallat - och smög hem in
på gården. Parkerade så det inte skulle synas alldeles men farsan var ute
så han såg det direkt.
Åhnej tänkte jag och förberedde mig på världens utskällning a 'a gigantisk.
Men så flinar han och säger;
- Ja se ungdomar...

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Sahlis
20 augusti 2007 · 103 Inlägg

Lånade farsans Merca E430 (V8 på 280hk) På julafton 2006^^  Det var väldigt tomt på vägarna... så ja kunde inte låta bli...d vart upp i 190 på 70 vägbig_smile Absolut roligaste julafton för mig smile

Sen lånade den en annan gång, skulle köra en tjejkompis. Skulle ju givetvis testa å dra en bresladd me bilen. Går inte så bra när tillbaka kastet kommer... men ja gör en Klockren fickparkering in på en busshållplats^^ Som i filmerna ni vet^^ haha.
Ja har dessutom kommit fram till att ESP:n bara är i vägen yikes

Sen har man ju lyckats me några fina bresladdar me farsans tjänste bil me^^ Chevrolet Silverado SS 345hk wink

Better stay on the road, the road to heaven
Cuefa Ain't no place like home...
20 augusti 2007 · 4 628 Inlägg

Körde street-race med farsans Saab 9-3... gick åt en hel tank på 2 timmar, det var ju lite småsvårt o förklara... o inte vann jag heller...

Sen dess kör jag andras bilar som vore dom den sista automobilen på vår jord. Som nån annan sa, misshandel kan man utsätta andras bilar för...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
20 augusti 2007 · 277 Inlägg

Finns mkt å berätta men mycket pinsamt med tongue

men för 4-5 årsen så tog jag morsan opel omega då hon var i kyrkan. ville ut å sladda med nårra polare, mkt dumt att göra med en bil där stötdämparna var hel slut ( man kunde gunga till den en gång så gungade den i 5min) glider runt en bra bit in på en grus väg då jag vill sladda lite, petar i 2:an å gasar.kommer en liten grop på vägen som gör att vi gungar till som fan med brehäng, far rätt upp på en stenmur i 70km/h glider en bra bit å stannar max 20-30 cm från en telefon stolpe. slog oss som fan, men skraj som jag blev så visste jag inte hur fan jag skulle få bilen därifrån. efter ca 5-10 min så ringer brorsan å säger att polisen är ute å frågar vart fan jag tog vägen med morsan´s bil!? varenda polare blev döskraja då dom fick höra att polisen var ute..så alla stack utom min flickvän å en killkompis, så vi ringer min tjej´s morsa så hon kommer å bogsera bort oss. men det gick inte då bilen satt fast nått grymt..så tjejen åkte med henne´s mamma hem å killpolarn drog hem! fick tag i min storebrorsa så han kommer dit, sur som en citron å ville slå mej! när han sen går runt å kollar om vad som behövs såser han att jag kört av bärarmen å hela köret så däcket flyttat sej 20cm in mot cupén..hämtar verktyg å massa skit å får loss bilen tillslut, pressar fram hjulet å spänner upp det med ett spänband så den går att köra hem, så jag fick köra brorsan´s bmw hem medans han kör hem omegan till oss.
Fick köpa en annan bil till morsan. så hon fick en mkt fin saab 900i som kostade hela min besparing.. sålde sen delar från omegan för 3500:- å skrotade resten för 1200:- så jag gick + på hela bravaden.. men aldrig mer kan jag säga.. har aldrig fått så mkt skäll som jag fick då

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
HOLLELLE
21 augusti 2007 · 409 Inlägg

ptja när man var 15 och var ute och åkte sl55 amg som en dåre bör nog aldrig komma fram!
jag satt full i passagerarsätet med störtkruka big_smile. vi lånade även polarns farsas mb 300d ett par gånger på vintern. det jag gjort själv är väl inte så farligt men när jag lånade mormors bil gjorde den knappt 140 och när jag lämnade tillbaka den 2 dagar efter så gjorde den 190+ big_smile

Performance_ Förjaevle Brao
22 augusti 2007 · 555 Inlägg

ja hade en transit a-traktor för ett tag sen å skulle bränna däck, de va bara de att bakre vxllådan skar rätt gött:)
sa till farsan att ja inte hade en aning om va som kunde ha hänt......hehe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang