Olycka mellan Uppsala och Sigtuna

Phaetoon
26 augusti 2007 · 8 156 Inlägg

Försök att ge honom tillgång till en bärbar dator och uppkoppling.
Jag höll på dö av tristess förra gången jag låg inlagd på sjukan.
Hoppas att han kryar på sig och att hans rehablitering blir över förväntan.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Onbird
27 augusti 2007 · 18 Inlägg

Läste om vad jag skrev och såg att det va dåligt formulerat. Men enligt läkarna så är chansen att Calle kommer kunna gå igen ca 1% om ens det, men visst chansen finns ju så man ska väl inte ge upp i förtid...

Phaetoon: Han har en bärbar dator, men troligtvis ingen uppkopplingm, men vi ska kolla om det går att lösa på nåt sätt...

"Det är den som släpper gasen sist som vinner!"
precision
27 augusti 2007 · 2 652 Inlägg

tragiskt , håller tummarna

Brother_B Servicetekninker
27 augusti 2007 · 70 Inlägg

Det är väldigt tragiskt att din bror har skadat sig så pass mycket, jag hoppas att han inte ger upp utan kämpar på, det gäller även resten av familjen, kämpa på och visa erat stöd till 100%.

Själv var jag nära döden och hade inte mycket chans till överlevnad, men med hjälp av nära och kära så kan jag nu sitta här och skriva till er, fullt frisk och återställd.

Jag ser även att det är flera som har krockat eller blivit påkörda, och jag måste säga det (av egen erfarenhet) att hastigheten HAR betydelse för om en olycka ska hända eller inte.
Om man inte kör över sin egen förmåga så klarar man sig, men om man (som jag) gasar lite för mycket och tror att man är världen bästa förare så är det väldigt enkelt att tappa kontrollen och inse aldeles för sent, och att den där betongväggen kommer aldeles för fort emot dig.

Sensmoral - Höga hastigheter i bil bör vara på bana med säkerhet i fokus, och inte på en motorväg, det kanske inte bara blir du som skadas, utan även en eller flera oskyldiga också.

Hoppas att ni inte tycker att jag är kall och okänslig som skriver detta, utan verkligen begrundar och tänker efter innan ni trycker plattan i mattan, så kanske ni kan berätta om upplevelsen, istället för att nån kompis eller familje medlem ska berätta att ni är döda eller svårt skadade.

Lev väl.  _B

_b
Ghostpilot
31 augusti 2007 · 9 Inlägg

Jag kan ju berätta om det när jag och Thom hälsar på, men känns som
om det kan vara bra att skriva här också.

En kompis till mig har en vän som råkade ut för en ganska våldsam trafikolycka.
Han blev förlamad från midjan och ner. Han fick diagnosen totalförlamad, d.v.s.
ingen utsikt att någonsin kunna gå igen. Nu nästan 3år senare efter ganska mycket
sjukgjymnastik och rehabilitering så har han börjat fått muskelryckningar i benen.
Nerverna läker SAKTA, men otroligt nog så läker de. Om man tänker på att tre års tid
är rätt lite i jämförelse till totala livslängden, så kommer han kanske kunna gå igen.
Detta trots att läkarna sa att kan inte ens bör hoppas på att kunna gå igen.
Så vem vet.

Loppet är aldrig kört förän man själv givit upp.
/T

MeloveGolf Vw trimmare
31 augusti 2007 · 2 995 Inlägg

Ghostpilot skrev:
Jag kan ju berätta om det när jag och Thom hälsar på, men känns som
om det kan vara bra att skriva här också.

En kompis till mig har en vän som råkade ut för en ganska våldsam trafikolycka.
Han blev förlamad från midjan och ner. Han fick diagnosen totalförlamad, d.v.s.
ingen utsikt att någonsin kunna gå igen. Nu nästan 3år senare efter ganska mycket
sjukgjymnastik och rehabilitering så har han börjat fått muskelryckningar i benen.
Nerverna läker SAKTA, men otroligt nog så läker de. Om man tänker på att tre års tid
är rätt lite i jämförelse till totala livslängden, så kommer han kanske kunna gå igen.
Detta trots att läkarna sa att kan inte ens bör hoppas på att kunna gå igen.
Så vem vet.

Loppet är aldrig kört förän man själv givit upp.
/T

en bekant föll 12 meter från en balkong på fyllan och landade på en kantsten
Bröt ryggraden på 2 ställen och sprickor i 5 kotor Han var förlamad i 2 år nu uppe och går
dock så hade han extrem tur då knappt några nerver gick sönder men tillräckligt för att han under ett par år inte kunde röra sig...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Onbird
31 augusti 2007 · 18 Inlägg

Självklart ska man inte ge upp hoppet, men jag är inställd på det värsta, så blir jag inte besviken om fallet blir att han inte kommer kunna gå igen... Men som sagt, hoppet är det sista som försvinner från en människa! Just nu känns det ganska bra bara att han kommer kunna klara sej själv igen.

Det är ju iofs inte alls säkert att läkarnas prognos stämmer, och med tanke på att Calles läk kött verkar vara otroligt bra, så visst finns det en chans för att han kommer kunna gå igen, men jag förväntar mej inget så blir jag inte besviken...

/ Johan P

"Det är den som släpper gasen sist som vinner!"
Gladen
31 augusti 2007 · 311 Inlägg

Man blir stum av att läsa detta, hoppas verkligen det går bra för honom! Även fast jag inte känner honom så måste jag säga att jag tänker på han.

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS
thell_gti CORRADOÄLSKARE
31 augusti 2007 · 205 Inlägg

hoppas det går fint för din bror nu. håller tummarna
/Rasmus

Kolla min projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219
Carlee82 Icke gående Hellaflush wannabe
4 september 2007 · 287 Inlägg

Tjena allihop!

Jätte kul att läsa alla positiva kommenterer, betyder mer än ni tror smile Som sagt så är jag nu förlamad från naveln och ner, och chansen att jag nån gång kan gå igen är väl inget att sitta och vänta på men konstigare saker har väl hänt:) Rehabiliteringen går frammåt och  jag gör bra framsteg varje dag. Just nu gäller det att lära sig köra rullstol så fort som möjligt. Men det är fortfarande tungt att hålla huvudet uppe utan stöd, så det är inte helt lätt att sitta vid datorn. Det är därför jag har varit så seg på att skriva här... Trivs iaf så bra man kan trivas här på ´sjukhuset, har eget rum får mycket besök och personalen är precis hur goa som helst! Nej nu börjar nacken protestera, dags att åka tillbaka till sängen tror jag. Men än en gång tack för alla kommentarer, jätte kul att läsa! Lovar att skriva snart igen för dom som är intresserade.

...Thom och Tony vore jätte kul om ni kom och hälsade på! Ingång 85 5 tr rum 19, ni är så välkommna!

Kör försiktigt allihop, gör inte som jag smile

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884
Svenss0n
4 september 2007 · 643 Inlägg

Carlee82 skrev:
Tjena allihop!

Jätte kul att läsa alla positiva kommenterer, betyder mer än ni tror smile Som sagt så är jag nu förlamad från naveln och ner, och chansen att jag nån gång kan gå igen är väl inget att sitta och vänta på men konstigare saker har väl hänt:) Rehabiliteringen går frammåt och  jag gör bra framsteg varje dag. Just nu gäller det att lära sig köra rullstol så fort som möjligt. Men det är fortfarande tungt att hålla huvudet uppe utan stöd, så det är inte helt lätt att sitta vid datorn. Det är därför jag har varit så seg på att skriva här... Trivs iaf så bra man kan trivas här på ´sjukhuset, har eget rum får mycket besök och personalen är precis hur goa som helst! Nej nu börjar nacken protestera, dags att åka tillbaka till sängen tror jag. Men än en gång tack för alla kommentarer, jätte kul att läsa! Lovar att skriva snart igen för dom som är intresserade.

...Thom och Tony vore jätte kul om ni kom och hälsade på! Ingång 85 5 tr rum 19, ni är så välkommna!

Kör försiktigt allihop, gör inte som jag smile

jag blir nästan rörd när man ser hur glad du är under omständigheterna och inte deppar ihop smile. det är så man ska vara. jag försöker alltid se det positiva med allt. .  men jag tror mig du är snäpet värre wink. det är med den inställningen du har som du en dag åter kommer kunna att gå! lita på mig smile. hoppas allt kommer att ordna sig nu. . håller tummarna. lycka till med allt.

mvh erik

Senast redigerat av Svenss0n (4 september 2007)

Volvo 850R (1997)
Journath Jägare
4 september 2007 · 172 Inlägg

usssh hatar sånt här när unge männskor drabbas.. vet hur det känns för di då min morbror gick bort förra veckan.. hoppas allt blir bra igen...

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
JalleJ
4 september 2007 · 420 Inlägg

Shit, helt sjukt att man kan känna så mycket för en person man aldrig snackat med eller träffat! Men jag mår helt dåligt nu och har ont i magen. Hoppas allt kommer bli bra och ge inte upp hoppet om att en dag kunna gå igen, kämpa på du kommer säkert klara de!

//JalleJ

IH_Danne
4 september 2007 · 10 Inlägg

Hoppas att det kommer gå bra för dig !
Håller tummarna.
Mvh / Daniel

Sjodin_ Good Girl Gone Bad
4 september 2007 · 607 Inlägg

Hoppas du kommer bli återställd! Håller Tummarna. Mvh Sjödin

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad
Rancid Just Begun
4 september 2007 · 143 Inlägg

Skönt att du trivs på sjukhuset och har humöret uppe. Jag håller också tummarna för dig!

Uppdatera gärna så vi får höra hur det går för dig.

Mvh Johan

Senast redigerat av Rancid (4 september 2007)

// Rancid
mebben Troligen galen...
4 september 2007 · 567 Inlägg

Med din sköna inställning kan du komma hur långt som helst, oavsett om du blir rehabiliterad eller fortsätter vara förlamad.

Håll humöret uppe och kämpa på. Lycka till!

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
4 september 2007 · 2 258 Inlägg

Härligt att se din livsgnista!
Och du vet väl om att du inte är den enda på garaget som har hjulben...? wink
Själv är jag gående men har andra funktionshinder, men det är inte så många dagar sedan det var uppe en tråd om juste rullstolar och vilken trådskaparen skulle välja...
Och hjulbent eller ej, ett liv med bilar kan man alltid ha! big_smile

Krya på dig! // Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Rronn
4 september 2007 · 538 Inlägg

Okej vet inte riktigt vad man ska skriva:S men man blir fan nästan tårögd, en polares släkting vart påkörd av en av mina polare här för några veckor sen.
Och han gick på trottoaren när han vart på körd i ca 140 km/h och han bröt ryggen i nedre delen, hans ben låg böjda 90 grader över ryggen, och det känns tungnt även fasst jag inte känner perssonen som vart påkörd, han klarade sig men kan inte gå, så jag hoppas verkligen att du kommer kunna gå grabben:) håller tummarna för dig:D men håll humoöret uppe och träna, så hoppas vi på de bästa och håller tummarna för dig/ Robin

BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang