Vad är det för något som sitter i luftburken på bmw 320 e36..

moonZhine
15 mars 2007 · 15 Inlägg

hejsan..
satt dit öppet filter på min bmw och i orginal lufburken satt det nån slags givare eller nå med två slangar till,,typ tillopp och retur men vad har denna för funktion..

I live my life in 402meters and under that 10 seconds or more I´m FREE
BMW M3 E46 Turbo "816whp-927wnm 1.9bar" (2003)
blacken
15 mars 2007 ·

Dom kan vara till spjället som sköter förvärmningsluften.

blixtkungen
15 mars 2007 · 28 Inlägg

Rådet jag fick när jag bytte var att sätta fast den åt sidan bara.

Kettunen
15 mars 2007 ·

Har 2 sånna givare på min orginal till Firebirden med. Behåll dom. Min bil drog mer bränsle när dom var ur kopplade! och var problem att starta när bilen var varmkörd.

Ni som bara snackar massa skit här kan ju ta & Skapa en egen tråd.....

Eisenhut
24 mars 2007 · 1 827 Inlägg

Det jag tänkte på direkt var ju vevhusventliationen, men vid närmare eftertanke så tror jag att jag tar tillbaka det.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Pezetas
25 mars 2007 · 12 Inlägg

jag har en sån åxå på min bil. när ja satte dit ett öppet luftfilter så la ja den bara åt sidan men då märkte ja att den drog mer soppa å att ja hadde en ojämnare tomgång å dåligt drag på höga varv :S men ja tog å borra nytt hål precis efter filtret å nu funkar de utmärkt.
kan tänka mig att de "KANSKE" är typ av givare som mäter renligheten i luften :S låter knäppt.

MORE GABBER TO THE PEOPLE!
AdamOpel DraMinBil.nu
25 mars 2007 · 1 016 Inlägg

luftmasse-mätare måste det väll ändå vara?

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
good_year
25 mars 2007 · 755 Inlägg

låter som det är en luftmassa mätare..

_Tony_ ???
25 mars 2007 · 661 Inlägg

om ja tänker på rätt grej nu så e d kylarvatten i dessa... 2 salngar till en givare?ja skulle ta bort dessa på min 325:a. då motorn va varm... men "råkade" lossa slangarna o fick väääääldigt varmt kylvatten på händerna (inte att rekomendera)

så svaret är: kylarvatten., för givaren gjorde jag ett hål i slangen innan filtret

Kettunen
25 mars 2007 ·

Givar är det. en till luftmassa nått osv

bmwpawer
4 september 2007 · 8 Inlägg

Det är en bypass ventil för kylvätska. tror det har med förvärmingen av spjällhuset att göra. den förvärmer inte spjällhuset om det är varmt ute. den sitter med en M6a i luftburken före luftmass mätaren.

BMW 330xd (2003)
BMW 328i (1997)
BMW 325ix (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang