Svårstartad 850 när den är varm( felkoderläst ) sid 2

Viktor_med_R NoFuckNoRide
3 september 2007 · 474 Inlägg

som över tyder har en svårstartad 850 när dne är varm och de tär endast närden är varm som den inte startar men låter man den stå så startar den sen..

När det är kall så startar den som vanligt vad är problemet, ngn som har en lösning ?

Senast redigerat av Lovborg_740 (5 september 2007)

Sug Performance Club
Viktor_med_R NoFuckNoRide
3 september 2007 · 474 Inlägg

ingen som vet ngt ? sad sad

Sug Performance Club
Tommie740
3 september 2007 · 55 Inlägg

Det låter nästan som om de vore något med tempgivaren. Den kanske börjar att bli dålig. Så prova och byt den.

Viktor_med_R NoFuckNoRide
3 september 2007 · 474 Inlägg

okej den under termostat huset?

Sug Performance Club
T_Fahlgren
3 september 2007 · 24 Inlägg

Lovborg_740 skrev:
som över tyder har en svårstartad 850 när dne är varm och de tär endast närden är varm som den inte startar men låter man den stå så startar den sen..

När det är kall så startar den som vanligt vad är problemet, ngn som har en lösning ?

fråga bossebildoktor

Viktor_med_R NoFuckNoRide
3 september 2007 · 474 Inlägg

T_Fahlgren skrev:

Lovborg_740 skrev:
som över tyder har en svårstartad 850 när dne är varm och de tär endast närden är varm som den inte startar men låter man den stå så startar den sen..

När det är kall så startar den som vanligt vad är problemet, ngn som har en lösning ?

fråga bossebildoktor

haha jadu är det så lätt ? tongue

Sug Performance Club
zero2000
3 september 2007 · 227 Inlägg

hade i princiop samma fel på min med, testade o byta en massa grejer, e det så att bilen kan dö när du kör??

T_Fahlgren
3 september 2007 · 24 Inlägg

Lovborg_740 skrev:

T_Fahlgren skrev:

Lovborg_740 skrev:
som över tyder har en svårstartad 850 när dne är varm och de tär endast närden är varm som den inte startar men låter man den stå så startar den sen..

När det är kall så startar den som vanligt vad är problemet, ngn som har en lösning ?

fråga bossebildoktor

haha jadu är det så lätt ? tongue

tyvärr kan kanske inte ens felsökarlegenden bosse lösa ditt problem då du ger så extremt tydliga symtom.

Viktor_med_R NoFuckNoRide
3 september 2007 · 474 Inlägg

zero2000 skrev:
hade i princiop samma fel på min med, testade o byta en massa grejer, e det så att bilen kan dö när du kör??

jo den har dött en gång för farsan

Sug Performance Club
zero2000
3 september 2007 · 227 Inlägg

vet du om elen i bilen började bete sig konstigt??

T_Fahlgren
3 september 2007 · 24 Inlägg

en gång berättade min granne att hans bil dog då han vickade på lilltån. prova håll den still och se om den startar då.

Mopar_TzT -=Pajas=-
3 september 2007 · 15 Inlägg

Lovborg_740 skrev:
som över tyder har en svårstartad 850 när den är varm och de tär endast när den är varm som den inte startar men låter man den stå så startar den sen..

När det är kall så startar den som vanligt vad är problemet, ngn som har en lösning ?

Min  850 körde jag runt med i 1 år innan jag bytte tomgångsreglerventilen. (Fast den startade alltid). Men när den var varm fanns det ingen tomgång. Tydligen ett typ fel hos dom första 850:orna för vevhusventilationen är "feldragen". Om det kan vara till någon hjälp? 1600:- hos Mekonomen med 3 års garanti eller mer än det dubbla hos Volvo.

Gammal kärlek rostar.
Jeep WRANGLER JK "UNLIMITED" (2008)
Viktor_med_R NoFuckNoRide
3 september 2007 · 474 Inlägg

zero2000 skrev:
vet du om elen i bilen började bete sig konstigt??

ne bara dog såväntade han lite så startade den sen

Sug Performance Club
Viktor_med_R NoFuckNoRide
3 september 2007 · 474 Inlägg

Mopar_TzT skrev:

Lovborg_740 skrev:
som över tyder har en svårstartad 850 när den är varm och de tär endast när den är varm som den inte startar men låter man den stå så startar den sen..

När det är kall så startar den som vanligt vad är problemet, ngn som har en lösning ?

Min  850 körde jag runt med i 1 år innan jag bytte tomgångsreglerventilen. (Fast den startade alltid). Men när den var varm fanns det ingen tomgång. Tydligen ett typ fel hos dom första 850:orna för vevhusventilationen är "feldragen". Om det kan vara till någon hjälp? 1600:- hos Mekonomen med 3 års garanti eller mer än det dubbla hos Volvo.

tomgång har jag det är när den blir varm och man stänger av den och sen startar den inte..

Sug Performance Club
Mopar_TzT -=Pajas=-
4 september 2007 · 15 Inlägg

Låter som "vacum lås" Har ingen erfarenhet föutom på min gamla HD. Rent helvete vid varmstart. Jag utgår ifrån att du har insprutning? Ring och fråga en Volvo mekaniker helt enkelt.

Gammal kärlek rostar.
Jeep WRANGLER JK "UNLIMITED" (2008)
Viktor_med_R NoFuckNoRide
4 september 2007 · 474 Inlägg

Mopar_TzT skrev:
Låter som "vacum lås" Har ingen erfarenhet föutom på min gamla HD. Rent helvete vid varmstart. Jag utgår ifrån att du har insprutning? Ring och fråga en Volvo mekaniker helt enkelt.

får kolla lite men vad kostar en tempgivare ungefär då?

Sug Performance Club
Viktor_med_R NoFuckNoRide
5 september 2007 · 474 Inlägg

tjo kollade lite felkoder fick ut denna

1-1-3 LH 3.2 Fenix 5.2 - Lambdareglering vid övre gräns (för mager)
LH 2.4 Regina - Lambdareglering vid övre eller undre gräns (för mager eller för fet)
Motr 1.8 - Insprutningsventiler grupp 1, cyl 1,2,4 felaktig signal

kan det ha ngt med att den inte startar när den är varm?

Sug Performance Club
Journath Jägare
5 september 2007 · 172 Inlägg

Dom kan va riktigt jävliga när tändkablarna börjar ge upp!

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
Viktor_med_R NoFuckNoRide
5 september 2007 · 474 Inlägg

jo kanske de men det är så många olika svar känns dumt att byta allt sen är det inte de..
menn den startar inte när den är varm så mkt vet jag sen är det lite dålig komp i den gjorde ett komptest och 3 st fick 8 en fick 10 och en fick 6 i komp så ve tinte riktigt vad jag ska göra
dom pratar om att byta topp..

Sug Performance Club
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang