5238
Sök

Hur byter man orginalsterio i en Golf IV -03

132 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
Hej.
Har nyligen införskaffat mej en golf IV 2003, och det sitter orginalsterio i den.
Jag undrar om den går att byta ut mot en vanlig sterio eller om man inte kan ta bort den alls ?

tack på förhand

Volkswagen Motorsport!

132 Inlägg
21 augusti 2007
Trådstartare
okej.

någon annan som vet hur man gör ? eller vart man kan få tag på fack eller platta ?

Volkswagen Motorsport!

6 Inlägg
22 augusti 2007
Hum..? Jag har en Golf IV -00 och där verkar det se ut exakt som på Golf IV -03 Alltså ingen orginal stereo i. Men jag kan ha fel. Det kanske går att välja som tillval å då får du väll åka till en verkstad å fråga hur man gör eller be dom göra det, men om det är en vanlig DIN enhet som sitter i den så ska det inte vara några problem å ta ut den.

Kolla om det finns något märke på stereon. och sen sök på internet eller fråga någon hur man plockar ut den enheten och vad du behöver.

Jag hade en Blaupunkt stereo i innan å där skulle man ha 2 böjda saker för å plocka ut den men det gick precis lika bra med 4a spikar å sen dra ut den.

Annars, ta kort och lägg upp så kanske nån kan hjälpa dig

"Se dig inte som en ful person, se dig som en vacker apa..."

132 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
Lägger upp lite bilder på hur de ser ut.

http://www.garaget.org/gallery/archive/63700/139358_yg7xyg.jpg
så här ser sterion ut som sitter nu

http://www.garaget.org/gallery/archive/63700/149128_7kp6zw.jpg
vill sätta in en sån här sterio

Någon som vet hur man får bort orginalsterion ?
Går det att koppla slutsteg till orginalsterion?

Hör gärna av er om ni vet här eller skriv ett pm till mej

Tack på förhand
// Simon
Senast redigerat av sumpis (8 september 2007)

Volkswagen Motorsport!

132 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
Ingen som har något tips eller vet hur man får bort orginalsterion?

// Simon

Volkswagen Motorsport!

132 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
behöver man något specialvertkyg eller nått sånt ??

ingen som vet??

Volkswagen Motorsport!

junsele
248 Inlägg
11 september 2007
undra om man inte ska stoppa i nått i dom hålen som du har i varje hörn på stereon, det är säkert "klor " som håller fast den som på en vanlig fast 4 st . det är min gissning iaf

191 Inlägg
12 september 2007
prova å åka te en VW verkstad så kan de nog plocka ut den... gjorde polarn me sin Ränå eller vade är han har

FreddeK
12 september 2007
Stereo heter det. Inte illa ment men blir lite sur över det ordet. och grymt OT jag vet!

kram

Jägermeister
910 Inlägg
12 september 2007
Du kan sätta in en enkel din stereo/normal stereo i din och köpa till ett fack som du kan ha saker i så slipper du ha ett fult hål där.
Jag har en dls 200c polisradio skanner i det facket nu, passar helt perfekt i där och ser fint ut.

Oj såg nu att du ska ha en dubbel din stereo, bara att sticka in raka långa metallpinnar/metallplattor som är lika stora/breda som hålen du ser i varje hörn av stereon så ska den lossna/klicka loss från låsningen.

Har bytt på min och kan gå ut i garaget och ta en bild så du kan kika in på min sida och kolla på det om ca 5minuter.smile
Senast redigerat av gemini78 (12 september 2007)

En gång är ingen gång...

132 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
tack så mycket för de gemini78

ska kolla in din sida då och prova me ditt förslag.

Volkswagen Motorsport!

5 198 Inlägg
13 september 2007
varför skriver så många  *sterio* ? jag har allt fått lära mej att det heter *stereo*

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
13 september 2007
gemini78 skrev:
Oj såg nu att du ska ha en dubbel din stereo, bara att sticka in raka långa metallpinnar/metallplattor som är lika stora/breda som hålen du ser i varje hörn av stereon så ska den lossna/klicka loss från låsningen.

Den kommer att lossna men du får inte ut den, ska vara hakar på nycklarna, kommer gå mkt smidigare då...

132 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
vart får man tag på sånna nycklar då?
någon som har bild på dom ?

Volkswagen Motorsport!

Sök