Vibrationer i bak Pgra Bas (nissan 200sx s13)

Streethawk Billjuds Wannabe
15 september 2007 · 1 771 Inlägg

Hej!


jo de är som så att jag har skaffat ett sjyst ljud bestående av 3x12" proson basar men det är som så, bakluckan och golvet vibrerar så mycket att man inte kan höga själva basarna så jag undrar om det finns nått sätt att tynga ned dom så dom slutar vibrera så jäkligt,

hört att asfalstmattor ska funka att sätta in men vart finns dom så man kan kolla ?
eller finns det nåt alternativ 2?

aja, tacksam för svar.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
jonatk Smart chimps talk Swedish
15 september 2007 · 289 Inlägg

Absolut_Audi skrev:
Hej!


jo de är som så att jag har skaffat ett sjyst ljud bestående av 3x12" proson basar men det är som så, bakluckan och golvet vibrerar så mycket att man inte kan höga själva basarna så jag undrar om det finns nått sätt att tynga ned dom så dom slutar vibrera så jäkligt,

hört att asfalstmattor ska funka att sätta in men vart finns dom så man kan kolla ?
eller finns det nåt alternativ 2?

aja, tacksam för svar.

Har ingen erfarenhet av något ljuddämpnings material men mekonomen säljer väll asfaltsmatta om jag inte misstar mig helt. Det är i alla fall dit jag ska åka någon dag och kolla smile

Streethawk Billjuds Wannabe
15 september 2007 · 1 771 Inlägg

okej, men har kommit på hur ja ska göra med bakluckan, får palla upp den så att säga ( sätta in extra lister så den blir stum). Men nån som vet hur ja ska göra med golvet? är det asfalts mattor/bly mattor som gäller där?

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Vogge
16 september 2007 · 494 Inlägg

blymatta funkar bra finns bla på micro ,biltema  mds säljer ju sin flytande variant som går att pensla på men jobbigare och dyrare.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang