Nissan 350Z!!! BAKSÄTE???

Izual
23 september 2007 · 4 571 Inlägg

Tråden delvis rensad

Håll tråden på en vuxen nivå


Man kan helt klart ha olika åsikter
Men kan man inte argumentera utan att hoppa på varandra så låt bli.

Aldin AT Däck
23 september 2007 · 501 Inlägg

Izual skrev:
Tråden delvis rensad

Håll tråden på en vuxen nivå


Man kan helt klart ha olika åsikter
Men kan man inte argumentera utan att hoppa på varandra så låt bli.

Denna Disskutionen borde vell inte ens vara i denna tråd eftersom den handlar inte om hurvida nå skrenförsäkrar sin bil lr inte ....
Har jag fel

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Mange_C5
23 september 2007 · 220 Inlägg

azathoth skrev:
Suck när ska alla 20åringar inse att försäkringen är en del av bilägandet.

Har du inte råd, köp den inte.

Kom inte med några snyfthistorier sen när ni lagt er sportbil i diket och inte får en slant av förskringsbolaget.

Så sant, så sant...
Och vad händer med föräldrarnas bonus om sonen eller dottern kraschar?
Hoppas att lösningen med att skriva på föräldrar inte hoppar upp och biter er i röven då! hmm

Men har trådskaparen råd med en 350Z så köp den! big_smile

Senast redigerat av Mange_C5 (23 september 2007)

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
Izual
23 september 2007 · 4 571 Inlägg

Aldin skrev:
Denna Disskutionen borde vell inte ens vara i denna tråd eftersom den handlar inte om hurvida nå skrenförsäkrar sin bil lr inte ....
Har jag fel

Trådskaparen skrev:
Nån som vet ungefär vad det skulle kosta att försäkra en 350Z för en man som e 68?

Nån som har en 350z som kan veta ungefär??


Diskussionen handlade till en början om försäkringar, om det sedan drar iväg åt diskussioner om försäkrings bedrägeri eller sken försäkringar är det helt ok bara det tas på ett vuxet sätt.

Om sedan trådskaparen skriver att han inte vill ha sånt i sin tråd kan vi ev rensa den.

Aldin AT Däck
23 september 2007 · 501 Inlägg

Izual skrev:

Aldin skrev:
Denna Disskutionen borde vell inte ens vara i denna tråd eftersom den handlar inte om hurvida nå skrenförsäkrar sin bil lr inte ....
Har jag fel

Trådskaparen skrev:
Nån som vet ungefär vad det skulle kosta att försäkra en 350Z för en man som e 68?

Nån som har en 350z som kan veta ungefär??


Diskussionen handlade till en början om försäkringar, om det sedan drar iväg åt diskussioner om försäkrings bedrägeri eller sken försäkringar är det helt ok bara det tas på ett vuxet sätt.

Om sedan trådskaparen skriver att han inte vill ha sånt i sin tråd kan vi ev rensa den.

ja o jag svarade på vad jag får betala för min 350z för att försäkra den men sen finns det folk som börjar disskutera helt andra saker i en tråd som inte har med saken att göra så istället för att skicka ut varningar till mej om jag svärde lite för jag blev lite irriterad av alla påhåpp så kan du vell skicka ut varningar till dom som missbrukar trådarna o fyller dom med massa "skit"

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
940R
23 september 2007 · 1 567 Inlägg

Aldin skrev:

Izual skrev:

Aldin skrev:
Denna Disskutionen borde vell inte ens vara i denna tråd eftersom den handlar inte om hurvida nå skrenförsäkrar sin bil lr inte ....
Har jag fel

Trådskaparen skrev:
Nån som vet ungefär vad det skulle kosta att försäkra en 350Z för en man som e 68?

Nån som har en 350z som kan veta ungefär??


Diskussionen handlade till en början om försäkringar, om det sedan drar iväg åt diskussioner om försäkrings bedrägeri eller sken försäkringar är det helt ok bara det tas på ett vuxet sätt.

Om sedan trådskaparen skriver att han inte vill ha sånt i sin tråd kan vi ev rensa den.

ja o jag svarade på vad jag får betala för min 350z för att försäkra den men sen finns det folk som börjar disskutera helt andra saker i en tråd som inte har med saken att göra så istället för att skicka ut varningar till mej om jag svärde lite för jag blev lite irriterad av alla påhåpp så kan du vell skicka ut varningar till dom som missbrukar trådarna o fyller dom med massa "skit"

Välkommen till Sandlådan Garaget.org

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Germax
23 september 2007 · 12 086 Inlägg

azathoth skrev:
Här var det gott om försäkringsbedrägeri.

Ingen som reflekterat över att om ni inte kan betala försäkringen så skall ni inte ha bilen?

Tönt..

Lill Danne
23 september 2007 · 33 Inlägg

Håller helt klart med! Jag vet personer som blivit utan ersättning när det kvaddat sin egen bil som har varit skriven på sina föräldrar! det är ord och inga visor! Säger försäkringsbolagen
Nej, du får ingen ersättning så blir du helt enkelt utan!
Och vad lär man sig av det??
Jo köp en bil du har råd att försäkra och använda!

Volvo V40 Fas I Greenline
Volkswagen Kleinbuss 221 "Baywindow" (1972)
Volvo V40 T4 "Greenline" (1997)
Liman
23 september 2007 · 81 Inlägg

Man måste ju ha visst ansvar för sin ekonomi.
Vore ju ekonomiskt självmord att köpa en bil för 80-90 tusen och sedan ha en helförsäkring som kostar 45 tusen om året! Vadå höjer andras försäkringar? Andras försäkringar blir väl inte dyrare för att en bil står på Bengt 59 än Jimmy 23???

Som jag sa till Rädda barnen tanten utanför coop: Jag måste rädda mig själv innan jag kan rädda någon annan.

robert_87 Lokförare
24 september 2007 · 126 Inlägg

baaki skrev:

robert_87 skrev:

azathoth skrev:
Här var det gott om försäkringsbedrägeri.

Ingen som reflekterat över att om ni inte kan betala försäkringen så skall ni inte ha bilen?

Försäkringsbedrägeri? för att den står på föräldrarna?

Mitt försäkringsbolag sa åt oss att göra så för att de skulle bli billigare big_smile

Så länge man bor hemma hos föräldrarna är de lugnt wink

Skenförsäkring. Händer något är de ofta snabba med att neka ersättning.

Inte!

Brorsan hade sin bil skriven på mor när han bodde hemma.

Han körde in i en vägg och tog inte lång tid innan han fick pengar för bilen, ungefär lika mkt som han köpte den för.

Så... nae big_smile

Saab 900 Aero -96
Turbomatte Lackerare/Rekondare
24 september 2007 · 834 Inlägg

Varför gnabbar alla om det är med premierna?

Känner själv att en skenförsäkring=försäkrings bedrägeri.

visst att det kan vara kul att ha en riktigt frän bil när man är 18-25 det är ju igentligen då det är som "viktigast" Men kan man inte pyna försäkringen så kan man inte och då ska man inte skaffa en skyline eller dylikt. Och bara för att man inte kan pynta en skylineförsäkring betyder det inte att man måste köra 740 tills man är 25. finns många andra billiga bilar, tex civic osv osv.

Tänk med på det att det är inte bara ett dika man kan skrota ner i utan även i en 6årig unge på väg hem från första skoldagen med.

Åker själv omkring i en golf som jag betalar 3700:- helåret i trafikförsäkring, på mig 19år gammal. tycker det är dyrt men det kunde vart dyrare. 

Ta det lungt där ute i trafiken och tänk på att ta erat ansvar med.

John87 Stolt Volvoägare
24 september 2007 · 4 913 Inlägg

Turbomatte skrev:
Åker själv omkring i en golf som jag betalar 3700:- helåret i trafikförsäkring, på mig 19år gammal. tycker det är dyrt men det kunde vart dyrare.

Hoppas du skojar. Dyrt?

Min förra bil, en Volvo 740 GLT kostade 8000 / helår.
Min nuvarande bil, en Volvo 850 T5 kostar ännu mer.
Och självklart har jag skrivit båda på mig själv. 20 år gammal.

Men detta va inte det tråden handlade om va?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Jonni
24 september 2007 · 1 256 Inlägg

En del av er vet inte ens vad ni snackar om..

För det första.. ALLA försäkringar är individuella, det vill säga att det skiljer från person till person.. OM man meddelar försäkringsbolaget att bilen körs av son/dotter så är det helt ok om det nu skulle hända något..

Till sist så vill jag bara nämna att om man inte har råd eller tycker att det är för dyrt att försäkra bilen, då skall man inte äga den heller inte heller köpa den.. HELFÖRSÄKRA, det är bara dumheten och snålheten som bedrar visheten om man skulle krocka.. för du får inte ett JOTA om du krockar eller kör av vägen..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang