3213
Sök

Tips på ett användbart program: Mechanic Converter!

Montör
665 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Hejsan!

Hittade just ett litet program som jag programmerade ihop förra året. Tänkte lägga upp det här så att ni som vill kan ladda ner det och använda det.

Är ganska skönt att ha ibland. Programmet används för att översätta mellan olika enheter som är vanligt förekommande när man är intresserad av bilar och motorer.

http://www.garaget.org/gallery/archive/20107/163782_b40oha.jpg
Här är en liten bild av programmet.

(Vad som menas med HP (metric) är den svenska enhetern Hästkrafter)

Programmet finns att ladda ner här:

MechanicConverter.rar (5.0kb)

Tack för mig!

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
1 oktober 2007
konverteringsprogram kan vara bra att ha..

På en jobbdator för några år sedan hade vi ett konv.program som behandlade det mesta.
massa/volym/kraft/längd/vikt m.m. kommer tyvärr inte ihåg vad det heter bara, men de va ruskigt bra!

Montör
665 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
turbotompa skrev:
konverteringsprogram kan vara bra att ha..

På en jobbdator för några år sedan hade vi ett konv.program som behandlade det mesta.
massa/volym/kraft/längd/vikt m.m. kommer tyvärr inte ihåg vad det heter bara, men de va ruskigt bra!

Det kan ha varit "Phoenix Converter". Det behandlar de flesta enheter. Men jag programmerade ihop detta lite fort för att det inte skulle vara fullt med onödiga funktioner som man inte använder sig av osv., utan bara de viktigaste enheterna.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

Sök