9992
Sök

740 GLE 88, Motorn "wobblar" vid kickdown.

257 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
Hej. vet itne riktigt hur man ska beskriva problemet har nyss köpt en 740 GLE aut. går hur fint som helst trots sina 49.000 mil förutom att den vid kickdown i ca 90-120 verkar "wobbla" i motorn. låter som om den pendlar ytterst lite i varvet. dock inte synligt på varvräknaren. har bytt tändkablar, tändstift, fördelarlock och roter. luft filter och tryckt dit en större insugsslang då den andra såg ganska strypt ut.gjort rent egr och pulseair.
kom gärna med förslag på vad det kan vara.

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.

Körv
3 535 Inlägg
18 oktober 2007
Byt motor Ola tongue

Truckdriving Man

845 Inlägg
18 oktober 2007
hmm förstår itne riktigt frågan emd wobblar.

alias_kladde
18 oktober 2007
men vid kickdown? det är en automatare då? tror du inte det är så att det är växellådan som inte synkar rätt då? eller är jag helt ute å cyklar byt växellåds olja i så fall.

257 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
är lite rädd att det kan vara lådan. lite svårt att beskriva problemet. men när man gasar till. kickdown hoppar i hur fint som helst men det låter som om det pendlar ytterst lite i varv under acclerationen. detta ger dock inte något utslag på varvräknaren. det enda sättet man märker det på är genom ljudet. har bytt olja i lådan för någon månad sen så det borde inte vara det.

alias_kladde
19 oktober 2007
kan du ha för lite olja i då? jag är inte säker på hur det fungerar men automatare styrs ju via oljan och i min chrysler gick en slang och det pissade väl ut 1 liter ungefär på marken och efteråt så gick det inte att köra bilen för det var förseningar på att få i växlarna. testa att fylla på mer olja i växellådan och se om det hjälper, är det redan fullt så tror jag att du bli tvungen att hitta en ny låda. är det inte bytt på 49000 så kan det nog vara hög tid i vilket fall som helst.

257 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
haha. vinterbil alltså. oljenivån stämmer. men den har ju som sagt gått 49.000 mil så jag kör väl tills det rasar tack för tipset. om nån kommer på något annat så är det bara att skriva. ska bo i garaget hela helgen tongue

152 Inlägg
19 oktober 2007
hmm...kan vara band eller lameller eller nåt som inte orkar låsa upp ordentligt.Något mekaniskt i lådan är min gissning.Bäst är att fråga någon som renoverar lådor-de har säkert fått höra alla sorters förklaringar på symptom som de lagat sen....

Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!

Sök