Hallå ! alltså jag är så jävla klantig...min kompis skulle testa mitt öppna luffilter..men det fick inte platts underhuven...men jag sa ! "äsh det är bara å smälla igen huven" så gorde jag det..och då dog bilen ! luffiltret låg ovanpå fördelarlocket...så jag öppnade fördelarlocket..och hittade en trasig rotor..limmade ihop den med superlim och satte dit den och starta bilen..den starta på engång...men den tickade lite i ventilerna ? fast det kanske den har gort förr ? den rykte rätt så mycket vit rök vid gas pådrag med..men det var kanske för att det var kallt ute ? iaf så åkte kompisen hem med biln men kom bara 3 km...sedan sten dog den..tänder inte ett skit..fast det kommer gnista + bensin..men gnistorna såg olika ut...så vad är felet ? kan jag ha tagit sönder alla hans ventiler ?
det handlar föresten om en saab 9000 16ventiler
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
hur låter den när du tar på starten?, går de lite tungt som de ska, o sen går de fort lite o sen tungt i igen? kan ju va så att nån ventil har fått sig en fan..
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
hur låter den när du tar på starten?, går de lite tungt som de ska, o sen går de fort lite o sen tungt i igen? kan ju va så att nån ventil har fått sig en fan..
nepp på starten låter den som vanligt..snurrar runt fint, men tänder icke !
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden