Volvo 850 vibrerar i ratten!!

Reichte86
21 oktober 2007 · 509 Inlägg

Tja! har tagit ut vinter bilen nu och i hastigheter över 90 km/h så vibrerar bilen osm fan! någon som vet vad det kan vara?? har rätt lufttryck i däcken!!

kevlar_soul
21 oktober 2007 ·

Nu är jag inte världens mest kunnigaste men jag minns att min 850 gjorde detsamma efter att jag bytte däck på den. Hade olika däck fram och bak, alltså märke. Dessutom var däcken fram mer slitna än de bak. Vet inte om det spelar in på det hela.

Som sagt jag är inte kunnig på den fronten.

crazy75
21 oktober 2007 · 190 Inlägg

Balansering av däck? Framvagnsinställning? Däcken är gamla och håller på att separera? Bara tre alternativ som dyker upp..

There´s a very fine line between a hobby and mental illness
Viktor_med_R NoFuckNoRide
21 oktober 2007 · 474 Inlägg

kanske inte satt på däcket riktigt ?

du får ju inte köra mer än 90 i vanliga fall ändå wink

Senast redigerat av Lovborg_740 (21 oktober 2007)

Sug Performance Club
Patric_87
21 oktober 2007 · 76 Inlägg

dåliga däck eller framvagns inställning... balansera däcken hade så på min förra opel också

Onee
21 oktober 2007 · 342 Inlägg

gör en balensering av däckena å kolla framvagnen

Reichte86
21 oktober 2007 · 509 Inlägg

du får köra max 120 på vissa svenska vägar! känns som man har parkinson i högre hastigheter!

decib3L Körv
21 oktober 2007 · 3 535 Inlägg

Reichte86 skrev:
du får köra max 120 på vissa svenska vägar! känns som man har parkinson i högre hastigheter!

Sådär var min bil också efter att jag bytte däck, hehe.. Fast VÄRRE!

Det visade säg att jag slarvat tongue Men jag köpte nya framdäck ändå. Och nu är rattningen UNDERBAR! smile

Truckdriving Man
John87 Stolt Volvoägare
21 oktober 2007 · 4 913 Inlägg

Balansera däcken är det billigaste du kan göra egentligen, så det skadar nog inte att testa med det först om däcken är fina och inte helt nerslitna/sitter dåligt smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Frosted
21 oktober 2007 · 1 878 Inlägg

hade liknande problem fast mitt kom i 120km/h, gjorde en framvagns inställning och balanserade om däckena och bytade bromsklossar och problemet löst smile

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
FLindgren
21 oktober 2007 · 5 089 Inlägg

en hjulinställning har ingeting med att det skakar i ratten.

tror det är så att du har fått en "bromsplatta" på däcken när bilen har stått ett halvår och med för lite luft kanske, så blir det så wink. kan ju även vara glapp i någon styrled eller liknande, eller kanske det lättaste bara blivit obalans i däcken och behöver en ombalansering.
Kan ju även ha blivit en såkallad separation på däcken, det är som en bula på däcket. vanligt på regumeringar;)
MEN hjulinställning behövs inte (är trött på alla som gör hjulinställning för att det skakar i ratten)

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang