2119
Sök

Garret GT28 VS KKK K04

8 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
#1
hejsan.. tänkte uppgradera till en k04..sen fick jag höra att det inte va så bra tryck i k04:an.. så mina frågor är..

vad är skilnaden mellan dom?  och sisst men inte minst..skulle det gå igenom besiktningen?

Kim

550 Inlägg
24 oktober 2007
#2
Du har redan en KKK04 på din bil.   Ska du ha mer mos än 280 hk så får du byta spridare,turbo,bränslepump,IC,avgas


8 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
#3
där ser man..yikes hade tänkt mig runt 320hk.. intercooler hade jag redan tänkt att byta.. men finns det någon konkurent till Garret GT28 som håller ungefär samma mått å prestanda? vad är då skillnaden mellan k04 och gt28?

Kim

550 Inlägg
26 oktober 2007
#4
Skillnaden på K04 och Gt28 är att gt28 ger högre tryck alltså mer mos. Bör kunna ladda typ 1,5-1,6. Och den ger ett bra flöde över ett stort register. Så det e bara till att köra på.


8 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
#5
okej.. men ändras inte avgasvärden ganska mycket då?..

är fundersam om jag kommer igenom besiktningen med GT28:an..

Kim

33 Inlägg
29 oktober 2007
#6
Om du mappar bilen efter modifieringarna så ska det inte vara några problem med avgasvärden.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
29 oktober 2007
#7
Hej, mitsubish Td04 e ju en bra snurra annars... Fin spooltid och hållbarhet. Beroende på vilek effekt och motorstorlek du har bör du välja olika turbin/kompressor. För kompressordelen gäller följande:
TD04-16T ~310-330hk
TD04-18T ~330-360 hk
TD04-19T ~360-380 hk

På avgassidan så har jag inga spec siffror. Med 18/19T bör man ha #6 med en mindre motor (2.0 och mindre) eller om man som på sabarna vill ha laddtrycket högre upp i registret så bör man satsa på #7...

MVH Hampus



Sök